اخبار سفر رئیس‌جمهور به اردبیل / رئیسی: تحول در گردشگری و صنایع تبدیلی در اولویت قرار می‌گیرند

رئیس‌جمهور گفت: به استان اردبیل باید به عنوان قطب کشاورزی توجه شود و ارزش افزوده و اهمیت به این حوزه را باید در این استان باید با جدیت تمام دنبال کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری ایسکانیوز، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی صبح امروز در بدو ورود به فرودگاه پارس‌آباد اظهار داشت: به استان اردبیل باید به عنوان قطب کشاورزی توجه شود و ارزش افزوده و اهمیت به این حوزه را باید در این استان باید با جدیت تمام دنبال کرد.

وی افزود: استفاده از نظرات کارشناسان و مسئولان و مقام معظم رهبری و استانداری و مدیران پرتلاش استان جزو برنامه‌های اساسی دولت سیزدهم است.

رئیس‌جمهور بیان کرد: طبق بررسی‌هایی که انجام شده با استفاده از نظرات مسئولان و استاندار و کارشناسان استان درصدد هستیم تا بتوانیم در بازه کوتاه مدت و بلند مدت برنامه داشته باشیم و وضعیت کشاورزی را متحول کنیم و صنایع تبدیلی را رشد دهیم و ظرفیت گردشگری استان را که جزو سرمایه مهم استان است، تحول و رونق بخشیم.

آیت‌الله رئیسی استان اردبیل را مرکز اتحاد و انسجام در ایران اسلامی توصیف کرد و گفت: اردبیل نقش مهمی در ارتقای فرهنگ شیعی داشته و چهره‌های برجسته علمی و فرهنگی را تقدیم جهان اسلام و بشریت کرده است.

 رئیس جمهور: تا یک سال آینده سوت قطار در اردبیل به صدا در خواهد آمد

رئیس جمهوری ایران گفت:‌ امیدوارم تا یکسال آینده سوت قطار در ایستگاه راه‌آهن اردبیل به صدا دربیاید، هرچند مدیران پروژه، وعده نزدیک‌تری داده‌اند.

رئیس جمهوری ایران امروز جمعه در ادامه برنامه‌های سفر استانی به اردبیل، از پروژه راه‌آهن اردبیل بازدید کرد.

رئیس جمهور در این بازدید گفت: انتظار مردم استان اردبیل برای افتتاح راه‌آهن طولانی شده است و این پروژه که یکی از زیرساخت‌های استان محسوب می‌شود، باید با جدیت تکمیل شود.

وی با اشاره به نقش مهم حمل و نقل ریلی در جابجایی بار و مسافر در این استان حاصل‌خیز و گردشگرپذیر گفت: امیدوارم تا یکسال آینده سوت قطار در ایستگاه راه‌آهن اردبیل به صدا دربیاید، هرچند مدیران پروژه، وعده نزدیک‌تری داده‌اند.

رئیس جمهور درباره بازدیدهای امروز و دیدارهایش با مردم استان اردبیل هم گفت: ارتباط با مردم و اطلاع پیدا کردن از دیدگاه‌ها و خواسته‌های آنان برای من و همکارانم غنیمت است و امیدواریم ان‌شاءالله بتوانیم خواسته‌های مردم را دنبال و اجرا کنیم.

رئیسی با بیان اینکه در این سفر و سفرهای دیگر با افتتاح و کلنگ‌زنی به معنای آغاز یک پروژه مواجه نیستیم، گفت: ما با پروژه‌های نیمه‌تمام بسیاری مواجه هستیم که مردم را به ستوه آورده است. در هر منطقه‌ای که می‌رویم می‌بینیم پروژه‌های نیمه‌تمام مردم را عصبانی کرده و امیدواریم بتوانیم در این سفرها برخی از انتظارات مردم را برآورده کنیم.

عملیات اجرایی راه‌آهن میانه - اردبیل به طول تقریبی ۱۷۵ کیلومتر، از سال ۱۳۸۴ آغاز شده است.

 دولت مصمم به بهبود وضع کشاورزان اردبیل است

رئیس‌جمهور در جمع روستاییان فتحعلی شهرستان پارس‌آباد گفت: دولت مصمم است با برنامه‌ریزی‌های مناسب صورت گرفته به بهبود وضع کشاورزان منطقه و رفع مشکلات آنان اقدام کند.

رئیس جمهور با حضور در روستای فتحعلی شهرستان پارس آباد از نزدیک و در فضای صمیمی با عشایر و کشاورزان این روستا دیدار و گفتگو کرد.

عشایر و کشاورزان با ابراز خوشحالی از حضور رئیس جمهور در منطقه، مشکلات و دغدغه‌های محلی و شخصی خود را در فضای صمیمی با رئیس جمهور در میان گذاشتند.

آیت‌الله رئیسی پس از شنیدن دغدغه‌ها و مطالبات مردم روستای فتحعلی، به استاندار و وزیر جهاد کشاورزی دستور داد مشکلات آنان را پیگیری و حل کنند.

رئیس جمهور خطاب به مردم روستای فتحعلی با قدردانی از تلاش کشاورزان و عشایر برای تولید محصولات کشاورزی و دامی گفت: دولت مصمم است با برنامه‌ریزی‌های مناسب صورت گرفته، به بهبود وضع کشاورزان منطقه و رفع مشکلات آنان اقدام کند.

 رئیس جمهور: دولت از پیشرفت مجموعه کم‌نظیر کشت و صنعت مغان حمایت می‌کند

رئیس جمهور از مجموعه کشت و صنعت مغان بازدید، و بر حمایت دولت از پیشرفت و آبادانی این مجموعه بزرگ کشاورزی تاکید کرد.

رئیسی ر پس از ورود به شهرستان پارس‌آباد مغان، بلافاصله عازم محل مجموعه کشت و صنعت مغان شد و ضمن بازدید از این مجموعه، با گزارش مسئولان در جریان طرح توسعه تولیدات زراعی، باغی، دامپروری و صنعتی آن قرار گرفت.

رئیس جمهور در جریان این بازدید با اشاره به ظرفیت‌های گسترده کشاورزی و اشتغال‌زایی مجموعه کشت و صنعت مغان گفت: دولت خود را موظف می‌داند با حداکثر توان از رونق فعالیت‌ها و افزایش میزان اشتغال در این مجموعه حمایت کند.

آیت‌الله رئیسی گفت: هیچ دلیلی برای ایجاد توقف و کُندی در فعالیت‌های شرکت کشت و صنعت مغان وجود ندارد و دولت از ارتقا و پیشرفت این مجموعه حمایت می‌کند.

رئیسی گفت: شرکت کشت و صنعت مغان باید بخشی از ظرفیت‌ها و درآمدهای خود را برای انجام مسئولیت‌های اجتماعی در قبال استان و بهبود وضعیت مردم منطقه استفاده کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1115810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =