روسیه: اوضاع افغانستان نگران کننده است

وزیر خارجه روسیه گفت: اوضاع در افغانستان با روی کار آمدن دولت طالبان به شدت نگران کننده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز، به نوشته روزنامه افغانستان تایمز، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در سخنرانی فرمت مسکو درباره افغانستان گفت، دولت جدید کابل جایگزینی برای آینده قابل پیش‌بینی نیست. از آنجا که طالبان افغانستان از دیدگاه بین‌المللی به رسمیت شناخته نشده، اوضاع بشری و اقتصادی و اجتماعی در این کشور بی ثبات است.

نمایندگانی از افغانستان، پاکستان، ایران، چین و هند در نشست فرمت مسکو حضور داشتند.

لاوروف همچنین از آمریکا که در این نشست شرکت نداشت خواست تا آمادگی خود را برای همکاری در مورد اوضاع افغانستان حفظ کند.

وزیر خارجه روسیه افزود: گروه‌های تروریستی چون القاعده و داعش ممکن است از بی ثباتی در افغانستان به نفع خود بهره ببرند و حملاتشان را در سراسر این کشور بیشتر کنند.

وی همچنین بابت قاچاق مواد مخدر و گسترش تروریسم از داخل افغانستان به کشورهای منطقه ابراز نگرانی کرد و از طالبان خواست تا به وعده‌هایش عمل کرده و اجازه ندهد تا از خاک افغانستان به عنوان تهدیدی علیه سایر کشورها استفاده شود.

در همین حال "عبدالسلام حنفی"، معاون نخست وزیر افغانستان که ریاست هیات طالبان را در نشست فرمت مسکو برعهده داشت، اذعان کرد که از خاک کشورش به عنوان تهدیدی علیه سایر کشورها استفاده نخواهد شد و گفت: به عنوان یک دولت مسئول ما از ارزش‌های ملی و بین‌المللی دفاع می‌کنیم.

 وی همچنین از جامعه بین‌المللی خواست تا دولت طالبان افغانستان را به رسمیت شناخته و به دنبال همکاری‌های مثبت با طالبان باشند.

انتهای پیام

کد خبر: 1115833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =