سرانجام زمان اجرای رتبه بندی معلمان مشخص شد

رئیس کمیسیون آموزش گفت: طرح رتبه بندی معلمان در ۶ ماه دوم سال قطعاً اجرا می‌شود و پول معلمان و مشمولان از شهریور ماه ۱۴۰۰ پرداخت می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در گفت وگوی زنده تلوزیونی درباره جزئیات تامین اعتبار لایحه رتبه بندی معلمان اظهار کرد: دولت پول کافی برای طرح رتبه‌بندی معلمان دارد. این لایحه دو ماه آینده قرار است ابلاغ شود و زمان اجرای آن قطعا به آخر سال می‌رسد و تا آخر سال هم قطعا وصولی‌های دولت، منابع مالی لازم را تامین خواهد کرد.

منادی سفیدان اظهار کرد: این طرح در ۶ ماه دوم سال قطعاً اجرا می‌شود و پول معلمان و مشمولان از شهریور ماه ۱۴۰۰ پرداخت می‌شود. رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس توضیح داد: این لایحه را دولت داده و قطعا منابع مالی لازم را دارد که به مجلس ارسال کرده است. این رتبه بندی لایحه است نه طرح که نگران منابع مالی آن باشیم. برای طرح رتبه‌بندی معلمان منابع کافی در بودجه ۱۴۰۰ وجود دارد.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس توضیح داد: در بودجه ۱۴۰۰ در پیش بینی بند و تبصره بند دو جمله رتبه بندی معلمان را قید کرده ایم. از محل فروش برخی از دارایی‌ها اعتبار آن تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی انتقاد می‌کنند که این دارایی‌ها به فروش نرسیده که منابع مالی این لایحه تامین شود خاطر نشان کرد: این بودجه در نظر گرفته شده، در مقابل این دارایی‌ها خیلی عدد کمی است. از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان بودجه یِ بند واو تبصره ۲، ۲۰ هزار میلیاردش به رتبه‌ بندی معلمان و چند موضوع دیگر اختصاص یافته است. این اعتبار در نظر گرفته شده قابل تامین و اجرا است و مخالف اصل ۷۵ قانون اساسی نیست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1115875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • بازنشسته IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
      0 0
      کشوری که در این 8سال باهمه بی نظمی مالی ودادن حقوقهای فوق نجومی داشته اگر بخواهم قانون و عدالت را عملیاتی کنیم صدر صد می توانیم اجرایی نماییم لازم این همه سرو صدا نیست بنابراین حقوق قانونی آحاد ملت را دادن یک وظیفه هست مگر با اجرای عدالت اجتماعی مشکل داشته باشیم آنهم چندین سال از اجرای آن گذشته باشد حالا معوقات سالهای پیش نیاز به تدبیری دارد که باید پرداخت گردد اما از شروع سال 400باید معوقات پرداخت گردد که این حداقل درخواست است در غیر اینصورت قانون گریزیست که دور از عدالت است پس حقوق دیگران را آنطور که قانون گفته عمل کنیم