تخلفات جذب اعضای هیأت علمی بررسی می‌شود

وزیر علوم با بیان این که پرونده افرادی که بدون شایستگی لازم و بر اساس تخلف، به عضویت هیأت علمی درآمده‌اند، بررسی می‌شود، گفت: بر اساس قانون، این افراد برکنار خواهند شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، تخلف در جذب اعضای هیأت علمی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم موضوعی است که اخیرا از سوی برخی نمایندگان مجلس مطرح شده است.

تا جایی که احمد نادری رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از تعدد شکایات از جذب غیرقانونی و  رابطه‌ای برخی اعضای هیأت علمی و تفحص مجلس در این زمینه خبر داد.

ایسکانیوز نظر وزیر علوم را درباره این پرونده‌های تخلف جذب اعضای هیات علمی و نحوه برخورد با متخلفین جویا شد.

محمدعلی زلفی گل در گفت‌گو با ایسکانیوز با بیان این که در هر سیستمی درصدی اشتباه طبیعی است، اظهار کرد: خوشبختانه در سیستم‌های علمی، اشتباهات قابل برگشت است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به این که تخلفات جذب اعضای هیأت علمی بررسی می‌شود و چنانچه حقی از کسی ضایع شده باشد یا اشتباهی رخ داده باشد، حتماً رسیدگی می‌شود، افزود: اگر کسی معرفی شود که بر اساس تخلف، عضو هیات علمی شده و استانداردهای لازم و شاخص‌های مورد نظر را نداشته باشد، طبیعی است که از کار برکنار خواهد شد.

وی در پایان تاکید است: برکناری افراد متخلف مطابق قانون است و ما باید از قانون تبعیت کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1115889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • عادل IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      3 0
      با سلام. انشاء الله که همینطور باشه که آقای دکتر گفته اند. لطفا روش و مسیر و مرجع معرفی افرادی که بر اساس تخلف هیات علمی شده اند را هم از اقای دکتر زلفی گل جویا شوید. تشکر
    • مرضیه IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      1 0
      لطفا روند جذب افراد در سازمان تحقیقات، ٱموزش و ترویج کشاورزی که بدون سهمیه و با استفاده از رانت در موسسات و مراکز استانی انجام شده بررسی گردد. به عنوان مثال دو نفر در مرکز تحقیقات و ٱموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی. یک نفر در حدود سال 1384 توسط موسیه تحقیقات جنگلها و مراتع گروه بیابان بدون پشتوانه علمی لازم و یک نفر در سال 98 توسط موسسه تحقیقات تولید نهال و بذر به ریاست آقای گودرز نجفیان.