دانشگاه را به محفل آزاداندیشی علمی بین استاد و دانشجو تبدیل کنید

سرپرست دانشگاه علامه خطاب به فعالان دانشجویی گفت: اهتمام داشته باشید که دانشگاه را به محفل آزاداندیشی علمی بین اساتید و دانشجویان تبدیل کنید و خود را در مقابل افکار گوناگون، منفعل نبینید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، عبدالله معتمدی در اولین دوره «رویداد دانشجویی پندار» که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی(ره) ویژه ورودی‌های ۱۴۰۰  برگزار شد، انسانیت توحیدی را یکی از اساسی‌ترین محورهای تأکیدی دین مبین اسلام دانست و گفت: امروزه اکثر نظریات غربی بر این نکته تأکید دارند که معنویت دینی راه نجات بشر از تمامی رذائل اخلاقی و انسانی است و دین اسلام بهترین مسیرهای معنوی برای سعادت انسان را پیش روی انسان گذاشته است.

سرپرست دانشگاه علامه با تأکید بر اینکه دوران دانشجویی یکی از بهترین فرصت‌های زندگی برای خودسازی است، افزود: دانشجویان عزیز اهتمام کنند دوران دانشجویی در دانشگاه را به فضایی معنوی که در آن انسان‌هایی پرورش می‌کنند که خدا و انبیا محور زندگی آن‌هاست و به چیزی جز تعالی دین اسلام در نبسته‌اند، تبدیل کنند.

معتمدی بیان کرد: تعالی آموزه‌های دین اسلام از جمله وظایف اساسی دانشجویان علوم انسانی است و این مهم وظیفه ما را به دلیل ماهیت علوم انسانی دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، نسبت به این تکلیف الهی دوچندان می کند.

وی اضافه کرد: دانشگاه علامه طباطبائی قطب علوم انسانی کشور است و با توجه به سابقه علمی این مجموعه، باید در جهت تولید علم دینی در راستای تعالی نظام اسلامی، تلاش مضاعفی انجام دهیم.

سرپرست دانشگاه علامه طباطبائی (ره) با تأکید بر اینکه دانشجوی انقلابی مسلمان باید در اوج خلاقیت علمی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: سعی کنید در کلاس‌ها و فضاهای دانشجویی خود را موظف به پرسش‌های جدی و اساسی کنید و استادان را به چالش بکشید. اهتمام داشته باشید که دانشگاه را به محفل آزاداندیشی علمی بین استادان و دانشجویان تبدیل کنید و خود را در مقابل افکار گوناگون، منفعل نبینید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1115924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =