روسیه: مقامات افغانستان در پی بهبود سطح زندگی مردم هستند

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه ضمن اشاره به برخی تصمیمات دولت جدید افغانستان، گفت مقامات طالبان در تلاش برای بهبود سطح زندگی مردم هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزار ی ایسکانیوز، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت که مقامات جدید افغانستان به دنبال به کارگیری تدابیری برای بهبود سطح زندگی در این کشور هستند.

وزارت امور خارجه روسیه به نقل از زاخارووا در بیانیه‌ای اعلام کرد: مقامات جدید در افغانستان برای افزایش سطح زندگی مردم این کشور تلاش می‌کنند. اقداماتی برای بازیابی برق در برخی استان‌های این کشور در حال انجام است.

وی افزود: مقامات طالبان به سازمان جهانی بهداشت اجازه دادند تا افراد را در برابر فلج اطفال واکسینه کنند. قصد دادن اجازه حضور به دانش‌آموزان دختر در مدارس راهنمایی در سراسر افغانستان نیز اعلام شده است. 

به گفته زاخارووا، روسیه تحولات مربوط به وضعیت بد انسانی در افغانستان را از نزدیک دنبال می‌کند.

این دیپلمات روس گفت: صندوق بین‌المللی پول اخیراً پیش‌بینی خود را منتشر کرده که طبق آن، امسال ۳۰ درصد از تولید ناخالص داخلی افغانستان به دلیل مشکلات پیچیده اقتصادی این کشور کاهش می‌یابد.

پیش‌تر، روسیه از کشورهای غربی خواست ذخایر طلا و ارز افغانستان را در خارج از این کشور مسدود نکنند. «ضمیر کابلوف» نماینده ریاست‌جمهوری روسیه در امور افغانستان هشدار داد که چنین اقدامی در نهایت به مردم افغانستان آسیب می‌زند. 

وزیر امور خارجه چین هم گفت که تحریم‌های اقتصادی علیه افغانستان باید در اسرع وقت برداشته شود.

«وانگ یی» وزیر امور خارجه چین این موضوع را در نشست گروه ۲۰ مطرح کرد. وزیر امور خارجه چین در این نشست با توجه به وضعیت مردم افغانستان گفت که تحریم‌های اقتصادی علیه این کشور باید پایان یابد.

وی با اشاره به ذخایر ارزی بانک مرکزی افغانستان افزود که این دارایی‌های مردم افغانستان است و باید متعلق به مردم این کشور باشد و نباید برای چانه‌زنی سیاسی به کار گرفته شود.

آمریکا ذخایر بانک مرکزی افغانستان به ارزش ۹.۴ میلیارد دلار را مسدود کرده است. این کشور گفته است که طالبان نباید به این ذخایر دسترسی پیدا کنند.

طالبان در ۲۴ مرداد ماه گذشته کابل را تصرف کرد. تاکنون هیچ کشوری آن‌ها را به رسمیت نشناخته‌ است. جامعه جهانی گفته‌ که برای به رسمیت شناختن طالبان عجله‌ای ندارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1115934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =