رشد قابل قبول فیلم کوتاه در کشور / نمی‌توان با مسائل فرهنگی یک‌طرفه مواجه شد

محمدرضا اصلانی معتقد است در عرصه فیلم کوتاه هرسال شاهد چند فیلم بسیار خرمندانه و مورد قبول هستیم که این موضوع جای خوشحالی و همچنین تقدیر دارد.

محمدرضا اصلانی، کارگردان سینمای مستند در گفت‌و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری ایسکانیوز در خصوص ویژگی‌های فیلم کوتاه اظهار کرد: امروز فیلم کوتاه در ایران رشد کرده و کسی هم نمی‌تواند جلو پیشروی آن را بگیرد و یا منکر این رشد شود.

پیشکسوت عرصه رسانه ادامه داد: در حال حاضر رویکردهای نسل جوان با نسل گذشته متفاوت شده و از حالت کلاسیک و محافظه‌کارانه درآمده و توانسته راه‌هایی را چه در موضوعات و چه ساختار باز کند، البته در روال کلی همچنان یکسری ساختارهای تلویزیونی داریم که در سینما و تصویر لازم هم هست.

اصلانی افزود: اما در عرصه فیلم کوتاه هرسال شاهد چند فیلم بسیار خرمندانه و مورد قبول هستیم که این موضوع جای خوشحالی و همچنین تقدیر دارد.

وی خاطرنشان کرد: خلاقیت در این فیلم‌ها وجود دارد و البته ممکن است هنوز محدود باشد، اما به هر حال رهپویی در این خلاقیت‌ها وجود دارد.

فضای فرهنگ ایران بسته‌ است 

کارگردان سینمای مستند با اشاره به این مطلب که فضای فرهنگ ایران، فضای بسته‌ای است، تشریح کرد: مهم این است که این هنرمندان در فضایی که چندان باز نیست، بسیار خوب کار می‌کنند و البته در حال حاضر جوانان ما با فضای باز چندان مواجه نیستند که ببینند جهان در چه مرحله‌ای است و در این زمینه حتی اینترنت و فناوری‌های روز هم جوابگو نخواهد بود.

اصلانی تاکید کرد: باید برای فیلمساز فضای فرهنگی باز بوده تا بتواند تعامل داشته باشد و با مسائل فرهنگی یک طرفه نمی‌شود مواجه شد.

وی از مسئولان خواست که بگذارند فیلمسازان جوان به دور از توصیه‌ها و تاکیدها، هرچه آزادانه‌تر کار کنند و اذعان کرد: فیلمسازان جوان باید بتوانند اشتیاق درونیشان را منعکس کنند و حتی ناتوانی‌ها و اشتباهاتشان را بروز دهند و این هیچ اشکالی ندارد، زیرا انسان با اشتباهاتش تجربه کسب می‌کند و جهان را می‌سازد پس نباید آنها را از اشتباهاتشان ترساند.

کارگردان پیشکسوت در پاسخ به این سوال که چه توصیه‌ای به مدیران فرهنگی کشور دارید، بیان کرد: در کشور ما هرکس بر سر کاری حاضر می‌شود، استراتژی خاص خود را دارد و این را با توصیه نمی‌توان درست کرد، بلکه باید ببینیم بینش هر فردی که با آن متولد شده، زندگی کرده و تا به اینجا رسیده چگونه است، اما آنچه که هست باید دید طبق این بینش تصمیم مدیران چگونه خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1115957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =