مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در اول آبان

مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور را از دریچه ایسکانیوز دنبال کنید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، گزیده‌ای از مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور در شنبه(اول آبان ماه) را در ادامه می‌خوانید:

انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک بین واحد علوم و تحقیقات و دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد

تفاهم‌نامه همکاری میان واحد علوم وتحقیقات و دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد توسط جمشید صباغ‌زاده قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در واحد علوم و تحقیقات و رحیم اکرامی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با هدف استفاده از توانایی های علمی و توسعه همکاری های آموزشی، تحقیقاتی و فناوری در جهت استمرار ارتباط سازمان‌یافته به  منظور برطرف نمودن نیازهای متقابل امضا شد.

ایجاد و برگزاری دوره های مهارتی، فناورانه، فرهنگی و فعالیت های پژوهشی در مرکز ملی آموزش‌های فرهنگی مهارتی و فناورانه پردیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج، اجرای رویدادهای فناوری و نوآوری مشترک، طرح های پژوهشی مشترک، دوره‌های فرهنگی مشترک، دوره های کارورزی و آموزش های آزاد برای صنایع و مراکز علمی در سطوح استانی، منطقه ای و ملی به صورت مشترک از جمله موضوعات مورد توجه این تفاهم‌نامه همکاری است.

همچنین هدایت و حمایت از پایان نامه های تحصیلی به ویژه در مقاطع کارشناسی ارشد و ی تخصصی در راستای نیازهای تحقیقاتی استانی، منطقه ای و ملی، برگزاری سمینار، کارگاه و همایش های علمی مشترک و بازدیدهای علمی و کارآموزی دانشجویان، استفاده از توان علمی اعضاء هیأت علمی، بهره‌مندی از تجهیزات آزمایشگاهی و فناوری، حمایت از تجاری‌سازی و فناوری های نو، برگزاری دور ه های توانمندسازی مهارتی اعضاء هیأت علمی از دیگر موضوعات مورد توجه در این تفاهم نامه است.

تفاهم نامه همکاری مشترک میان واحد علوم و تحقیقات و دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد منعقد شد

اولین زورخانه دانش‌آموزی مدارس سما در سالن ورزشی سمای مشهد افتتاح شد

سیدمحمد بطحائی رئیس سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم افتتاحیه این مراسم ضمن تبریک هفته وحدت و ولادت باسعادت حضرت رسول(ص) و امام جعفرصادق (ع) با بیان اینکه فرزندان ما از دوران کودکی در حال یادگیری هستند، افزود: یادگیری در این دوران پایدار است و یکی از کانون‌های مهم یادگیری مدرسه است. یادگیری زمانی اتفاق می‌افتد که یادگیرنده اشتیاق و شوق برای یادگیری داشته باشد و با زور و فشار و تحکم یادگیری صورت نمی‌گیرد و پایدار نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه تفاوت نظام‌های یادگیری پیشرفته و توسعه‌یافته با نظام یادگیری ما نیزهمین نکته است، اظهار کرد: افرادی می‌توانند در زندگی‌ تاثیرگذار باشند و به هدف‌های خود برسند که نشاط و سرزندگی و شوق و امید در یادگیری داشته باشند و این همان حلقه مفقوده نظام تربیت ما است. امروز تربیت بدنی و ورزش برای ما واجب‌ است و ورزش زورخانه‌ای در افزایش نشاط و سجایای اخلاقی نقش موثر دارد.

معاون دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه معرفت و حکمت باستانی ما در رفتار پهلوان تختی قابل‌مشاهده است، تصریح کرد: نظام تعلیم‌ و تربیت امروز می‌گوید شادی، نشاط، سرزندگی، کمک به همدیگر، حفظ محیط زیست، احترام به بزرگ‌ترها و دوست داشتن کشور و سرزمین باید مورد توجه دانش‌آموزان قرار گیرد، از این رو ورزش برای ما تفنن نیست و ورزش اصل تربیت است.

در ادامه این مراسم حجت السلام و المسلمین سید وحید معتمدی معاون فرهنگی، هنری و تربیت بدنی سما دانشگاه آزاد اسلامی درادامه این مراسم با بیان اینکه نباید از جنبه فرهنگ سازی ورزش و تربیت بدنی غافل شویم، گفت: بیشترین تاثیرها در فرهنگ ما از جنبه ورزش است. یکی از ورزش های مهم که به تاریخ ایرانی و باستانی و به فرهنگ اسلامی ما گره خورده ورزش زورخانه ای است. هریک از وسایل ورزش زورخانه ای نمادی از وسایل زندگی است که انسانها را برای زندگی و مبارزه با سختی ها پرورش می دهد.

جعفر کبیری معاون سما دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد در ابتدای این مراسم گفت: این زورخانه اولین زورخانه دانش‌آموزی مدارس سما در کشور است که امروزدر سالن ورزشی سمای معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد افتتاح شد.
وی افزود: این زورخانه به خاطر فعالیت‌ها و برنامه‌هایی که دارد برای تربیت دانش‌آموزان مؤثر خواهد بود. در برنامه‌های باستانی و ورزش باستانی، هم برنامه‌های پهلوانی و اخلاقی است و هم در پیوند عمیق با فرهنگ اهل‌ بیت (ع) و در رأس آن‌ها حضرت امام علی (ع) است. 
مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در اول آبان

انتهای پیام/

کد خبر: 1115972

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =