باشگاه های لیگ‌ برتری به منافع هم خیانت می کنند؟

در فضای فوتبال اخبار پراکنده ای به گوش می رسد مبنی بر این که سازمان لیگ در حال جمع آوری امضا از برخی باشگاه های لیگ برتری است

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز و به نقل از طرفداری؛ سازمان لیگ با انتشار بیانیه ای مدعی شد واگذاری بخشی از تبلیغات محیطی به استقلال و کارگزارش غیر قانونی است و طبق مصوبه هیات رییسه این سازمان، مجری تبلیغات سازمان لیگ است اما استقلال و تیم های لیگ برتری خواهان تغییر مصوبه هیات رییسه هستند و خیال عقب نشینی هم ندارند.

دعوای باشگاه استقلال و سازمان لیگ بر سر تبلیغات محیطی با حمایت علنی باشگاه های سپاهان، پیکان و تراکتور از مصطفی آجورلو، وارد فاز تازه ای شد و حالا این احتمال وجود دارد که پرسپولیس و چند باشگاه پر طرفدار دیگر هم به این کمپین بپیوندند و خواهان واگذاری تبلیغات محیطی به تیم های لیگ برتر شوند اما در فضای فوتبال شایعه شده سازمان لیگ هم بیکار ننشسته و در حال جمع آوری امضا از برخی باشگاه هاست، باشگاه هایی که اعلام کنند ترجیح می دهند تبلیغات در دست سازمان لیگ بماند و سازمان لیگ سود حاصل از تبلیغات را به حساب باشگاه ها واریز کند.

صد البته تا این لحظه سازمان لیگ شایعه تلاش برای جمع آوری امضا از تیم های لیگ برتری علیه جریانی که باشگاه استقلال و مصطفی آجورلو راه انداخته اند را تایید یا تکذیب نکرده است. سازمان لیگ مدعی است مطابق مصوبه هیات رییسه اش تبلیغات باید در اختیار این سازمان باشد. اما باشگاه ها می گویند آنها می خواهند خودشان درآمد تبلیغاتی داشته باشند و بیست درصد سهم سازمان لیگ را هم بپردازند.

باید دید آیا برخی باشگاه ها به باشگاه های دیگر خیانت می کنند و مقابل خواسته هم قطاران خود می ایستند یا نه؟

یکی از کارشناسان تبلیغات محیطی که سالهاست این موضوع را پیگیری می کند، مدعی است سازمان لیگ در تلاش است این ذهنیت را برای تیم های کوچک ایجاد کند که اگر تیم های استقلال و پرسپولیس و سایر تیم های دارای هوادار مثل سپاهان، تراکتور، نساجی و ... خودشان تبلیغات را برعهده بگیرند و خرج شان را از بقیه جدا کنند، سایر تیم های لیگ برتری از این اتفاق متضرر می شوند اما حقیقت این است که تمام تیم های لیگ برتری در سال یک بار میزبان استقلال و یک بار میزبان پرسپولیس هستند و فقط اگر در همین دو بازی، تبلیغات محیطی و دور زمین بازی خانگی شان که پخش مستقیم تلویزیون سراسری را دارد، هر بازی 10 میلیارد تومان قرارداد ببندند، بعد از کسر 20 درصد حق سازمان لیگ، 16 میلیارد تومان در سال درآمد خواهند داشت که این رقم 4 برابر مبلغی است که سازمان لیگ قرار است به آنها بدهد و نمی دهد.

سازمان لیگ اگر سالی 80 میلیارد تومان از تبلیغات محیطی درآمد داشته باشد و 20 درصد آن را بردارد و 64 میلیارد باقی مانده را به نسبت مساوی بین تیم ها پخش کند، هر تیم 4 میلیارد تومان سود می برد و این 4 میلیارد تومان در قبال آن 16 میلیارد تومان واقعا ناچیز است.

در حال حاضر استقلال و چند تیم لیگ برتری خواهان دریافت حق تبلیغات محیطی شده اند تا خودشان در بازی هایی که میزبان هستند، کار تبلیغات را برعهده داشته باشند. سازمان لیگ امروز جواب بیانیه استقلال را دارد.

کد خبر: 1115977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =