ترکیه ۱۰ سفیر اروپایی و آمریکایی را اخراج کرد

به دنبال بیانیه ۱۰ سفیر اروپایی و آمریکا برای آزادی یکی از زندانیان سیاسی در این کشور، رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که به وزیر خارجه دستور داده تا این سفرا به عنوان عنصر نامطلوب شناخته شده و ترکیه را ترک کنند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز شنبه طی سخنانی با اشاره به بیانیه سفرای خارجی در ترکیه برای آزادی عثمان کاوالا فعال سیاسی در این کشور گفت: به وزیر خارجه دستور داده ام تا این سفرا را به عنوان عنصر نامطلوب شناسایی کند و ترکیه را ترک کنند.

روز سه شنبه بود که وزارت خارجه ترکیه سفیران کشورهای ایالات متحده، فرانسه، آلمان، دانمارک، نروژ، هلند، سوئد، فنلاند، کانادا و نیوزلند را به دلیل اعتراض به بازداشت «عثمان کاوالا» احضار کرد.

روز دوشنبه ، این 10 کشور از  مقامات ترکیه درخواست کردند تا کاوالا را آزاد کنند. این کشورها در بیانیه مشترک خود عنوان کردند که دستگیری وی «روی احترام به دموکراسی سایه می اندازد».

مقامات ترکیه کاولا را به اتهام حمایت از «سازمان تروریستی فتح الله گولن» به مدت 4 سال زندانی کردند و او را متهم کردند که در کودتای ترکیه در تاریخ 15 تا 16 ژوئیه 2016 دست داشته است.

عثمان کاوالا سال 1398 از اتهامات مربوط به اعتراضات ضد دولتی سال 2013 میلادی تبرئه شد، اما بلافاصه به اتهام دست داشتن در کودتای نافرجام 2016 و همکاری با کودتاگران ترکیه مجددا بازداشت شد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1115981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =