واکنش اروپا به تصمیم اخیر ترکیه

رئیس پارلمان اروپا به تصمبم رئیس جمهور ترکیه در عنصر نامطلوب خواندن سفرای کشورهای غربی واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از العربیه، رئیس پارلمان اروپا در سخنانی به تصمیم اخیر رئیس جمهور ترکیه در عنصر نامطلوب خواندن و اخراج سفرای ده کشور غربی واکنش نشان داد و گفت این اقدام سبب ارعاب اروپا نخواهد شد.

بیشتر بخوانید:

ترکیه ۱۰ سفیر اروپایی و آمریکایی را اخراج کرد

رئیس پارلمان اروپا گفت: تصمیم ترکیه برای اخراج این سفرا، ما را مرعوب نخواهد کرد و ما همچنان درخواست خود برای آزادی کاوالا را تکرار می‌کنیم.

واکنش این مقام اتحادیه اروپا در حالی بیان شده است که ساعاتی پیش رسانه‌های خبری اعلام کردند رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در دستوری به مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه این کشور، سفرای ۱۰ کشور از جمله آمریکا، آلمان و فرانسه را عنصر نامطلوب توصیف کرد.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه گفت که دستور اخراج سفرای ۱۰ کشور را که خواستار آزادی عثمان کاوالا شده بودند، صادر کرده است.

پیشتر سفرای آلمان، کانادا، دانمارک، فنلاند، فرانسه، هلند، نیوزلند، نروژ، سوئد و آمریکا در بیانیه مشترکی، خواستار حل عادلانه و سریع پرونده عثمان کاوالا، یک زندانی سیاسی شدند. سفیران این ۱۰ کشور از ترکیه خواسته بودند از احکام شورای اروپا پیروی کند.

عثمان کاوالا ۶۴ ساله که از چهره‌های برجسته جامعه مدنی ترکیه محسوب می‌شود در سال ۲۰۱۳ از طرف دولت اردوغان به تلاش برای بر هم زدن ثبات کشور متهم شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1116003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =