هشدار وزیر خارجه روسیه به آلمان

وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که ناتو تمایلی به مذاکره در سطح برابر با روسیه ندارد و به آلمان نیز درخصوص تهدید هسته‌ای علیه مسکو، هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه، در اظهاراتی ضمن متهم کردن ناتو به جمع‌آوری تدریجی نیروهای این سازمان در اطراف مرزهای روسیه، درخصوص پیامد چنین تحرکاتی در ارتباط با اروپا هشدار داد و اعلام کرد این نهاد بین‌المللی تمایلی برای مذاکرات در سطح برابر از خود نشان نمی‌دهد.

خبرگزاری اینترفاکس به نقل از این مقام روسی نوشت: «در بحبوحه درخواست‌ها برای بازدارندگی نظامی روسیه، ناتو نیروهای خود را در مرزهای ما تجمیع کرده است.»

او همچنین درباره اظهارات «آنه گرت کرامپ-کارنباوئر» وزیر دفاع آلمان که خواهان آن شده بود که با استفاده از تهدید هسته‌ای، به بازدارندگی در برابر روسیه اقدام شود، هشدار داد: «وزیر دفاع آلمان باید بداند موارد مشابه برای آلمان و در کل برای اروپا با چه نتیجه‌ای به پایان رسید.»

وزیر دفاع روسیه همچنین در بخشی از سخنانش گفت که امنیت در اروپا باید متقابل باشد و به منافع روسیه تجاوز نکند و افزود: «اما ناتو برای مذاکراتِ برابر آمادگی ندارد، علاوه‌بر این اجرای طرح بازدارندگی ناتو در افغانستان به فاجعه ختم شده است که اکنون تمامی جهان مجبور به تعامل با آن هستند.»

روسیه به تازگی ناتو را متهم کرده که اقدامات تحریک آمیزی در نزدیکی زیرساخت‌های نظامی این کشور در مجاورت مرزها انجام می‌دهد.

همچنین یک مقام ارشد ناتو در تازه‌ترین اقدام از طرح سازمان پیمان آتلانتیک شمالی برای ایجاد قدرت بازدارندگی در مقابله با روسیه خبر داد.

این مقام در این باره گفت: «باید استراتژی‌های حساسی فراتر از طرح‌های منطقه‌ای برنامه‌ریزی کنیم. ما باید برای حملات نظامی همزمان در منطقه بالتیک و دریای سیاه آماده باشیم. تهدیدات سلاح‌های هسته‌ای و حملات سایبری از سوی روسیه جدی است.»

گفتنی است پیشتر وزیر دفاع آلمان در سخنانی در واکنش به گزارش‌های رسانه‌ای در سخنانی گفته بود ناتو در حال بررسی سناریوهای بازدارندگی منطقه‌ای برای منطقه بالتیک و دریاه سیاه و چه بسا در زمینه حریم هوایی با استفاده از تسلیحات هسته‌ای است. او همچنین مدعی شده بود ناتو بایستی به روسیه آشکارا نشان دهد که آمادگی دارد تا از این چنین ابزارهایی استفاده کند.

به گفته مقامات غربی، روسیه در ماه مه حدود ۱۰۰ هزار نیروی نظامی در مرز اوکراین مستقر کرده است. این بیشترین تعداد استقرار نیروهای نظامی از زمان الحاق کریمه به مسکو است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1116009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =