وزارت خارجه ترکیه، رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

وزارت خارجه ترکیه اقدام تازه رژیم صهیونیستیدر ساخت صدها واحد مسکونی در فلسطین اشغالی را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز، ترکیه روز شنبه رژیم صهیونیستی را به دلیل طرح شورای عالی برنامه ریزی خود برای تصویب ساخت ۳۱۰۰ واحد مسکونی جدید در شهرک‌های مختلف در کرانه باختری اشغالی محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» وزارت امور خارجه ترکیه اعلام کرد: «سیاست‌های یکجانبه گرایی و غیرقانونی اسرائیل، از جمله گسترش شهرک‌ها  چشم انداز راه حل دو دولتی را که تنها گزینه برای حل منصفانه، پایدار و همه جانبه مناقشه فلسطین است، از بین می‌برد.»

وزارت خارجه ترکیه از جامعه بین‌المللی خواست تا برای حراست از سرزمین  و حقوق مردم فلسطین، به منظور دستیابی به صلح و ثبات طولانی مدت در منطقه اقدامی صورت گیرد.

این وزارتخانه افزود که ذکر نام ۶ گروه حقوق بشری فلسطینی به عنوان سازمان‌های تروریستی از سوی رژیم اسرائیل  خلاف قوانین بین‌المللی است.

رژیم صهیونیستی پس از اشغال کرانه باختری و قدس در سال ۱۹۶۷ بیش از ۲۵۰ شهرک صهیونیست‌نشین در این مناطق ساخته و حدود ۶۵۰ هزار صهیونیست را در آن‌ها اسکان داده است. بر اساس اصول حقوق بین المللی سکونت این افراد در این شهرک‌ها که در منطقه اشغالی ساخته شده، غیرقانونی است.

چندی قبل نیز وزارت امور خارجه دولت تشکیلات خودگردان فلسطین در مورد حملات شدید شهرک‌نشینان صهیونیست علیه ساکنان کرانه باختری به ویژه در مقطع کنونی هشدار داد.

 این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «گسترش تروریسم شهرکنشینان صهیونیست در اشکال مختلف آن در کرانه باختری از جمله بیت المقدس شرقی، نشان دهنده وضعیت بی تفاوتی جامعه بین المللی و شانه خالی کردن آن از مسئولیت‌های قانونی و اخلاقی خود در تأمین حمایت بین المللی از مردم فلسطین است.»

در این بیانیه آمده است: «اقدام شهرک‌نشینان صهیونیست در به آتش کشیدن بیش از ۵۰ اصله درخت زیتون در شهرک بیت فجار جنوب بیت لحم در امتداد جنگ رژیم اشغالگر و شهرک‌نشینان با درختان زیتون است که نماد مقاومت و پایبندی به سرزمین و هویت فلسطین است و منبع رزق و روزی خانواده‌های فلسطینی شمرده می‌شود و در یک کلام حلقه‌ای از زنجیره جنگ همه جانبه رژیم اشغالگر علیه موجودیت فلسطین در همه مناطق موسوم به (ج) کرانه باختری است.»

این وزارتخانه، کابینه رژیم صهیونیستی و بازوهای مختلف آن را مسئول کامل و مستقیم حملات و جرایم شهرک‌نشینان صهیونیست دانست که همواره با مشارکت ارتش رژیم اشغالگر یا تحت پشتیبانی آن و بدون هیچ وقفه‌ای مرتکب این جرایم می شوند بدون اینکه به خاطرش مجازات یا بازداشت شوند.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان در پایان هشدار داد نباید به این تجاوزگری‌ها به چشم یک اتفاق عادی و گذرا نگاه کرد، بلکه باید موضع قاطعی در قبال آن اتخاذ شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1116018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =