مصوبه اصلاح و تکمیل اساسنامه دانشگاه فرهنگیان ابلاغ شد

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه «اصلاح و تکمیل ماده 1 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان» که در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است، را برای اجرا ابلاغ کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز از شورای عالی انقلاب فرهنگی، آیت‌الله رئیسی مصوبه «اصلاح و تکمیل ماده یک اساسنامه دانشگاه فرهنگیان» مصوب جلسه ۷۷۲ بیست و چهارم آذرماه ۱۳۹۴ شورای عالی انقلاب فرهنگی را برای اجرا ابلاغ کرد.

در متن مصوبه «اصلاح و تکمیل ماده ۱ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان»  آمده است: مصوبه  «اصلاح و تکمیل ماده ۱ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان»  که در جلسه ۷۷۲ مورخ ۲۴/۹/۱۳۹۴ شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است، به شرح ذیل برای اجرا ابلاغ می‌شود.

در ادامه این متن آمده است: دانشگاه فرهنگیان، دانشگاهی است برای تأمین، تربیت و توانمندسازی منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش، پیشرو در آموزش، پژوهش، تولید و ترویج علم نافع مورد نیاز آموزش و پرورش، سرآمد در آموزش و شایستگی‌های حرفه‌ای و تخصصی تربیت‌محور، توانمند در بهره‌گیری از فناوری‌های نوین آموزشی و تربیتی در انجام مأموریت‌ها، مبتنی بر معیارهای نظام اسلامی، توانمند در زمینه‌سازی برای شکوفایی فطرت، استعدادها و شکل‌گیری هویت یکپارچه اسلامی- ایرانی- انقلابی دانشجو معلمان، برخوردار از هیئت علمی و مدیران مؤمن، آراسته به فضائل اخلاق اسلامی، عامل به عمل صالح، تعالی جو و تحول آفرین، باورمند به جامع عدل جهانی (جامعه مهدوی)، وابسته به وزارت آموزش و پرورش که با اهداف ذیل تأسیس و طبق مفاد این اساسنامه، مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، ضوابط و مقررات وزارتین آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری و قوانین و مقررات مربوط، به‌صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کند.

در این متن تاکید شده است: در این اساسنامه دانشگاه فرهنگیان به‌اختصار «دانشگاه» و وزارت آموزش و پرورش به‌اختصار «وزارت» نامیده می‌شود. اجرای این مصوبه باید به‌گونه‌ای تدبیر شود که بار مالی، تشکیلاتی و مغایرت حقوقی با سایر قوانین و مقررات نداشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1116021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =