مدیرکل تعزیرات استان تهران به گرانفروشان لوازم خانگی هشدار داد

مدیر کل تعزیرات تهران: اگر سازمان حمایت از مصرف‌کننده افزایش قیمت لوازم خانگی را تایید نکند، رشد بهای لوازم خانگی، گرانفروشی بوده و باید با آن برخورد تعزیراتی شود.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری ایسکانیوز محمدعلی اسفنانی مدیر کل تعزیرات استان تهران در گفت‌وگویی، درباره گرانی لوازم خانگی، گفت: براساس اظهارات رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی برخی از تولیدات داخلی حدود ۵ تا ۱۰ درصد افزایش قیمت داشتند، البته قیمت محصولات تولیدی برندهای مهم و کارخانه‌های بزرگ افزایشی نداشته است.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت باید توجیه منطقی داشته باشد و سازمان حمایت از مصرف‌کننده آن را تایید کند، افزود: اگر سازمان حمایت از مصرف‌کننده افزایش قیمت را تایید نکند، رشد بهای لوازم خانگی، گرانفروشی بوده و باید با آن برخورد تعزیراتی شود.

اسفنانی تصریح کرد: از آنجا که لوازم خانگی مشمول قیمت‌گذاری دستوری نمی‌شود و بازار و عرضه و تقاضا قیمت آن را مشخص می‌کند، متاسفانه برخی از این فرصت، سوءاستفاده کرده و قیمت کالاهای تولیدی را افزایش می‌دهند.

مدیر کل تعزیرات استان تهران که با خبرگزاری خانه ملت گفتگو می کرد، در پاسخ به این پرسش که آیا در روزهای اخیر گزارشی مبنی بر گرانفروشی لوازم خانگی به سازمان تعزیرات رسیده است، توضیح داد: بله؛ به صورت معمول هر روزه گزارش‌هایی از گرانفروشی همه کالاها به دست ما می‌رسد.

منبع: ایسنا
انتهای پیام

کد خبر: 1116077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =