بازندگان بزرگ؛ مهمانان سربلند

دو بازی بزرگ در لیگ برتر انگلستان و لالیگا حکم به برتری مهمان‌ها داد.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز؛ رئال مادرید در بعد از ظهر امروز چندان شباهتی به رئال مادرید که فصول گذشته نداشت توانست با برتری 2 بر 1 حریف سنتی خود بارسلونا را در نیوکمپ ببرد.

 با یک فاصله زمانی در شهر منچستر و ورزشگاه اولدترافورد این مردان یورگن کلوپ بودند که توانستند دشمنان دیرینه خود یعنی منچستر یونایتد را با برتری 5 بر 0 مغلوب کنند.

 اتفاقات این دو بازی در یک نقطه مشترک بود؛ نوع باختن.

در نگاه اول بازی  بارسلونا و رئال مادرید تفاوت دو تیمی بود که از بُعد روحیه و کیفیت بازیکن و تجربه مردان در ترکیب دو تیم بسیار با هم فرق داشتند، اما آن چیزی که مهمترین دلیل باخت بارسلونا در برابر رئال مادرید بود عدم استفاده از نیروهای با کیفیت برتر و یا به عبارتی عدم حضور ترکیب ایده آل بود.

رونالد کومان در بازی که برای او حکم مرگ و زندگی را داشت از بازیکن با تجربه ای چون کوتینیو و آگوئرو دیر استفاده کرد و اتفاق عجیب تر حضور یک مدافع کُند و با درصد اشتباه بالا به نام مینگوئزا در ترکیب اولیه بود. 

شاهد بودیم که بارسلونا در نیمه اول یک بار از ناحیه او آسیب دید و جای خالیش در ضد حمله باعث شد که آلابا پیشتاخته به گل برسد.

در نیمه دوم شاهد خود کشی دیگری از سوی کومان بودیم و او با بیرون کشیدن فاتی و آوردن لوک دیونگ نشان داد که تا چه اندازه نا آگاه به سربازانی است که در ارتش خود دارد.

اتفاقی مشابه در اولترافورد نیز رخ داد.

 قبلا در یادداشتی متذکر شده بودم که سولسشایر همچنان در رویای داشتن یک ذخیره طلایی است و برای  تحقق این رویا حاضر است که ترکیب اصلی تیمش بدون ستارگان بزرگ و کار آمد وارد زمین شوند. منچستر یونایتد چون بازی در برابر آتلانتا در لیگ قهرمانان اروپا سانچو و کاوانی و پوگبا را روی نیمکت نشانده بود و وقتی که تیم 4 گل خورد پوگبا عصبی را به میدان فراخواند تا او براحتی  از زمین بازی اخراج شود.

 حضور کاوانی هم در منچستر یونایتد با یک یار کمتر دردی را دوا نمی کرد.  

سولسشایر چون همتای هلندی خود در بارسلونا، سربازان و سرداران مفیدش را به نبردهای بزرگ فرا نمی خواند و یا اینکه زمانی به یاد آنها می‌افتد که کار بسیار سخت می شود .

منچستر یونایتد و بارسلونا بازندگان بزرگ نبردهای حیثیتی  شدند.

  زیرا در مقابلشان نه تنها تیمی با کیفیت بالای بازیکنان به نسبت تیمشان بود، بلکه کیفیت تفکر و استراتژی و بی گمان تجربه رهبرانی چون کلوپ و آنجلوتی بر رهبران آنها می چربید.

تورج عاطف

کد خبر: 1116120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =