جذب سرمایه‌گذار مهم‌ترین دغدغه فیلمسازان فیلم کوتاه

برنده جایزه ویژه هیات داوران جشنواره فیلم کوتاه گفت: این جشنواره مهمترین رویداد در سطح جهان است که حدود 38 سال در کشورمان برگزارمی‌شود و با توجه به اینکه ما امکان اکران فیلم کوتاه را غیر از اینجا نداریم، جشنواره تنها امید فیلمسازان فیلم کوتاه است.

سهیلا پورمحمدی، کارگردان فیلم (جان داد) در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری ایسکانیوز در خصوص حضور در جشنواره فیلم کوتاه تهران اظهار کرد: من از 18 سالگی عضو انجمن سینمای جوان بوده و آموزش‌هایی نیز در آنجا کسب کرده بودم و و پس از آنکه ایده این فیلم را مطرح کردم، به این واسطه تهیه کنندگی و مشارکت مالی فیلم را هم انجمن سینمای جوان بر عهده گرفت.

پورمحمدی در خصوص جشنواره فیلم کوتاه تهران بیان کرد: به نظر من این جشنواره مهمترین برنامه در سطح جهان است که حدود 38 سال برگزارمی‌شود و بسیار پرسابقه و پرمخاطب است و با توجه به اینکه ما امکان اکران فیلم کوتاه را غیر از اینجا نداریم، جشنواره تنها امید فیلمسازان فیلم کوتاه است.

وی افزود: جشنواره فیلم کوتاه تهران از اهمیت ویژه ای نزد فیلمسازان جوان برخوردار است و حضور فیلمسازان در این سطح و رقابتی که انجام می‌شود، پویایی فیلم کوتاه ایران را نشان می‌دهد.

این کارگردان جوان با ذکر این مطلب که به طور حتم در جشنواره‌های بعدی با پخش بین المللی فیلم حضور خواهیم داشت، ادامه داد: درخواست من از سازمان سینمایی این است که برای کسانی ک فیلم کوتاه کار می‌کنند تمهیداتی در نظر بگیرند زیرا عوامل فیلم کوتاه نسبت به فیلم بلند معمولا در موضوع جذب تهیه کننده و سرمایه گذار با مشکل روبرو هستند و یکی از مهمترین چالش‌های پیش روی فیلمسازان همین موضوع است.

وی تاکید کرد: مهمترین دغدغه‌ای که چه بسا در صورت مرتفع نشدن آن، ایده فیلم کوتاه ابتر مانده و ساخته نمی‌شود همین موضع است زیرا امکانات محدود بوده و به همین دلیل فیلمسازان آسیب زیادی می‌بینند.

کارگردان فیلم کوتاه (جان داد) تشریح کرد: من در این فیلم شانس جذب سرمایه گذار را داشتم اما نمی‌دانم آیا در تولیدات بعدی هم چنین اتفاقی خواهد افتاد یا نه، زیرا فضای بودجه و مالی فیلم‌های کوتاه صرفا از طریق انجمن تامین می‌شود اما همین بودجه آنقدر محدود است که با آن نمیتوان کاری کرد و باید به دنبال سرمایه گذار بودو جز انجمن فیلمسازان جوان جایی برای حمایت مالی از فیلم کوتاه وجود ندارد.

فیلمساز جوان ضمن بیان این مطلب که سرمایه گذار توجیه مالی برای ورود به فیلم کوتاه ندارد، ادامه داد: کارگردان فیلم کوتاه در رابطه با جذب سرمایه گذار به دردسر عظیمی می‌افتد و من امیدوارم سرمایه گذارهایی باشند که به ما معرفی شوند تا ما بتوانیم در سایه حمایتشان فیلم کوتاه بسازیم.

پورمحمدی در خصوص داستان فیلم کوتاه (جان داد) عنوان کرد: این فیلم از شهر رشت، روایت زندگی دختربچه‌ای است که به تازگی شاهد مرگ مادرش بوده و این کار جزو 5 اثری بود که در بخش بین المللی حضور داشت و جایزه ویژه هیئت داوران را در بخش داستانی کسب کرد.

لازم به ذکر است؛ در آئین اختتامیه سی و هشتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران، جایزه ویژه هیأت داوران در بخش فیلم های داستانی یا تجربی به سهیلا پورمحمدی برای فیلم داستانی «جان داد» اهدا شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1116163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =