صدا و سیما باید حق تیم ها را بدهد / سازمان لیگ قانون را تغییر دهد

پیشکسوت باشگاه استقلال تاکید کرد صدا و سیما باید حق باشگاه ها را پرداخت کند.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز؛ ژورس غازاریان درباره تلاش‌های مصطفی آجرلو برای گرفتن حق تبلیغات محیطی استقلال از سازمان لیگ فوتبال اظهار کرد: آجورلو مدیر کم تجربه ای نیست ولی منافع سازمان لیگ در این میان اهمیت بیشتری دارد گرفتن درآمد تبلیغات محیطی باعث می‌شود تا مبلغ قابل توجهی روی بودجه سازمان لیگ بیاید و بتواند امور خود را بهتر اداره کند.

 اینکه اشاره به بند قانونی در مورد تبلیغات محیطی شده اتفاق مهمی نیست چون می توانند همانند بسیاری از قوانینی که تغییر کرده این قانون را نیز به سود باشگاه‌ها تغییر دهند.

 در تمام دنیا درآمدهای مالی باشگاه‌ها ربطی به سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال آن کشور ندارد چون باشگاه‌ها خصوصی هستند و طبق ضوابط حکومتی حرکت نمی‌کنند.

وی ادامه داد: سود زیادی که نصیب صدا و سیما از طریق آگهی های تلویزیونی می‌شود در حقیقت از درآمد مردم است درست است که دولت بودجه این سازمان را مشخص می‌کند ولی درآمد اصلی دولت نیز از مردم است مدیران صدا و سیما سرمایه گذاری نمی کنند و پس از آن به درآمد برسم از طریق بودجه که قانون برای آنها تعریف کرده ارتزاق می کنند و درآمد های مرتبط به خود را دارند.

پیشکسوت تیم استقلال خاطرنشان کرد: واقعیت این است که تمامی مدیران می دانند که حق فوتبال چگونه باید پرداخت شود اما به شکلی رفتار می کنند تا مردم سرگرم شوند و راه خودشان را بروند این پول را فرض می‌کنیم به باشگاه‌ها داده می شود توسط چه اشخاصی هزینه می شود. هیئت مدیره باشگاه‌ها را چه کسی انتخاب می‌کند؟

 آیا نظارتی بر هزینه کردن این مدیران وجود دارد؟ آیا واقعاً برای فوتبال این هزینه‌ها هزینه می‌شود؟ مشکل اصلی حقوقدان نظارت بر نحوه هزینه کرد باشگاه‌ها است که البته هدف اتهام زدن نیست ولی باید به طور دقیق توضیح داده شود که این پول ها صرف چه کاری می شود.

غازاریان یادآور شد: در قانون کپی رایت باید تمامی حقوق طبق مفاد قرارداد داده شود ولی وقتی که فرد یا افرادی مسئولیت اقتصادی باشگاه را بر عهده می گیرند در حساب و کتاب‌ها نباید شاهد اختلاف فاحشی باشیم اما چون ساختار اقتصادی معیوب است کارها رفاقتی حل می شود. با توجه به اینکه باشگاه‌ها دولتی هستند و سعی می کنند از افراد حرف گوش کن در سمت‌های مختلف استفاده کنند قطعاً وجود قوانینی چون حق بهره برداری مانع از تخلف در قانون کپی رایت می شود ولی چون این کارها رفاقتی پیش می رود بیشتر افراد برای ماندن تن به هر موضوعی می دهند و به روزی که کار اشتباه جواب دهد در آن زمان همه فکر می کنند که آن کار درست است این معضل بزرگ‌ترین مشکل این روزها و سال‌های اخیر فوتبال ایران است.

کد خبر: 1116166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =