دولت تمایلی به مثبت شدن بورس ندارد/ پیش بینی بازار سرمایه در ۶ ماهه دوم سال

کارشناس بازار سرمایه و بورس گفت: دولت از طریق فروش اوراق، تامین مالی میکند و تمایلی چندانی به مثبت شدن بازار ندارد گرچه به نظر میرسد که این روش تداوم نخواهد داشت.

مصطفی صفاری؛ کارشناس بازار سرمایه و بورس در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز در خصوص علل افت شاخص در اولین هفته آبان ماه با بیان اینکه عدم اظهار نظر کلی در مورد نرخ بهره میتواند اصلی ترین دلیل افت شاخص کل باشد افزود: به علت تغییر دولت، بسیاری از مدیران شرکت های بزرگ که اثرگذاری بیشتری بر بازار سرمایه دارند در حال تغییر هستند و این نیز میتواند تاثیری بر بازار بگذارد.

وی ادامه داد: دولت از طریق فروش اوراق، تامین مالی میکند و تمایلی چندانی به مثبت شدن بازار ندارد گرچه به نظر میرسد که این روش تداوم نخواهد داشت زیرا اعتراض سهامداران را در پی داشته است.

وی عنوان کرد: رییس جمهور قول بازگشت رونق به بازار سرمایه و مثبت کردن شاخص را داده بودند و مردم نیز انتظار داشتند تا این کار عملیاتی شود ولی تاکنون اقدامی اساسی در این رابطه را شاهد نبودیم که نارضایتی سهامداران را در پی داشته است.

صفاری با تاکید بر اینکه بازار سرمایه بیشتر سوددهی نسبت به سایر بازارها را دارد، بیان کرد: شوک های سیاسی مثل نتیجه برجام و مذاکرات وین همیشه بوده و هست ولی مهم ترین اقدام این است که وزیر اقتصاد باید موضع دقیق خود نسبت به بازار را اعلام کند و اینکه نسبت به منفی بودن بازار بی تفاوت باشد شرایط را بدتر خواهد کرد.

این کارشناس بازار سرمایه و بورس پیش بینی خود از ۶ ماهه دوم سال را مثبت اعلام کرد و افزود: بیش از ۶۰درصد شرکت های بنیادی رشد سود داشتند. در حال حاضر که بازار منفی شده ناشی از عوامل جانبی است تا عوامل بنیادی.

پایان پیام/

کد خبر: 1116174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =