اصرار وزیر بهداشت در بزرگنمایی آمار واکسیناسیون / اختلاف ۱۵ میلیونی در اعلام تعداد واکسینه شده‌ها

ماجرای ارائه آمارهای غلط و تناقض گویی در اعلام آمارهای کرونا و واکسیناسیون همچنان ادامه دارد و مسئولان بالادستی وزارت بهداشت علی رغم اینکه به اثرات سو این موضوع بر افکار عمومی آگاه هستند اما همچنان بر شیوه خود اصرار می‌ورزند.

به گزراش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، ماجرای ارائه آمارهای غلط و تناقض گویی در اعلام آمارهای کرونا و واکسیناسیون همچنان ادامه دارد و مسئولان بالادستی وزارت بهداشت علی رغم اینکه به اثرات سو این موضوع بر افکار عمومی آگاه هستند اما همچنان بر شیوه خود اصرار می‌ورزند.

بهرام عین‌الهی وزیر بهداشت در تاریخ ۲۴ مهر اعلام کرد که تاکنون ۷۵ درصد مردم  کشور علیه ویروس کرونا واکسینه شده‌اند و پس از آن گروه اجتماعی ایسکانیوز با استناد به خبر منتشر شده توسط روابط عمومی وزارت بهداشت مبنی بر اینکه ۴۸ میلیون نفر دوز اول را تزریق کرده‌اند و با درنظر گرفتن جمعیت نزدیک به ۸۵ میلیون نفری ایران، اثبات کرد که وزیر بهداشت دچار اشتباه شده و ۵۷ درصد مردم واکسن زده‌اند.

بیشتر بخوانید

تناقض‌گویی در ارائه آمار کرونا

با این وجود وزیر بهداشت به ارائه آمار اشتباه اصرار دارد و روز گذشته با حضور در برنامه «نگاه یک» شبکه یک سیما اعلام کرد که ۷۶ درصد مردم یک دز واکسن و ۴۰ درصد مردم هم هر دو دز واکسن را دریافت کرده اند و روند واکسیناسیون، به سرعت در حال پیشروی است. این درحالی است که روابط عمومی وزارت بهداشت خبری منتشر کرد که در آن خبر آمار واکسیناسیون اینطور عنوان شده بود: تا کنون ۵۰ میلیون و ۸۴۳ هزار و ۵۷۸ نفر دوز اول، ۲۹ میلیون و ۵۰۳ هزار و ۷۸۳ نفر دوز دوم و ۵۹ هزار و ۴۲۷ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند. با استناد به این خبر و جمعیت نزدیک به ۸۵ میلیونی ایران تقریبا ۵۸ درصد از مردم تاکنون واکسن زده‌اند.

در حقیقت اگر آمار ارائه شده وزیر درست باشد، یعنی ۶۵ میلیون نفر در کشور دوز اول واکسن را دریافت کرده‌اند درحالی که همین وزارت خانه در خبر رسمی خود اعلام کرده ۵۰ میلیون نفر دوز اول را تزریق کرده‌اند پس این اختلاف ۱۵ میلیونی از کجا آمده است و چرا وزیر بهداشت به بزرگنمایی آمار واکسیناسیون اصرار دارد؟

اگر ۷۶ درصد مردم واکسن زده‌اند، چرا محدودیت‌ها رفع نمی‌شوند؟

اگر قرار باشد به حرف وزیر بهداشت استناد کنیم پس باید انتظار رفع محدودیت‌ها را هم داشته باشیم چراکه وزیر شهریور سال جاری در گفت‌وگویی با شبکه خبر عنوان کرد که شرط رفع محدودیت‌ها واکسیناسیون است. حسن روحانی؛ رئیس جمهور سابق هم گفته بود که اگر بتوانیم اکثریت جامعه را، ۶۰ الی ۷۰ درصد  واکسن بزنیم، در واقع زنجیره را قطع کردیم.

 محمدعلی محسنی بندپی؛ عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی  هم گفته بود که کاهش محدودیت ها باید منوط به تزریق دو دوز واکسن کرونا به ۷۰ درصد جامعه باشد. پس اگر طبق گفته‌های وزیر ۷۶ درصد جامعه واکسن زده‌اند چرا همچنان محدودیت‌ها برقرار است؟ از طرفی چطور بالاترین مقام یک وزارت خانه با روابط عمومی هماهنگ نیست که اخبار متناقض منتشر نکنند.

یکی از مهم‌ترین عواقب بزرگنمایی آمار واکسیناسیون القای این موضوع به مردم است که همه‌گیری کرونا به پایان رسیده و دیگر لازم نیست پروتکل‌ها را رعایت کنند. هزینه این عادی انگاری را مردم با جانشان می‌دهند و وزیر بهداشت باید پاسخگوی این تناقض گویی‌ها باشد. بی‌اعتمادی مردم به نظام سلامت هم نشات گرفته در همین بی‌دقتی‌های مسئولان بالادستی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1116181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =