نفت به بالاتر از ۹۰ دلار هم می‌رسد

گلدمن ساکس پیش بینی کرد بهبود قوی تقاضای جهانی می‌تواند قیمت نفت برنت در پایان امسال را به رقمی بالاتر از ۹۰ دلار که این بانک پیش بینی کرده بود، برساند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز، این بانک سرمایه گذاری آمریکایی با اشاره به بهبود مصرف در آسیا پس از موج شیوع کرونای دلتا، پیش بینی کرد تقاضا برای نفت به زودی به حدود ۱۰۰ میلیون بشکه در روز که سطح مصرف پیش از شیوع پاندمی ویروس کروناست، بازخواهد گشت. همچنین گلدمن ساکس برآورد کرد سوئیچ از گاز به نفت می‌تواند حداقل در یک میلیون بشکه در روز تقاضا برای نفت سهم داشته باشد.

در یادداشت تحقیقاتی گلدمن ساکس به تاریخ ۲۴ اکتبر آمده است: اگرچه این سناریوی پایه ما نیست اما وضعیت مذکور می‌تواند نفت برنت را به سطح بالاتر از قیمت ۹۰ دلار که برای پایان سال پیش بینی کرده بودیم، برساند.

محدودیت عرضه و تقاضای قوی قیمتهای نفت را به بالاترین رکورد چند سال اخیر رسانده است. در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی وست تگزاس اینترمدیت ۸۴ دلار و ۳۸ سنت و بهای نفت برنت ۸۶ دلار و ۲۶ سنت در هر بشکه بود.

طبق گزارش گلدمن ساکس، با در نظر گرفتن این که اوپک پلاس همچنین به روند افزایش ماهانه تولید به میزان ۴۰۰ هزار بشکه در روز ادامه می دهد، باید قیمتها به ۱۱۰ دلار در هر بشکه صعود کنند تا از میزان تقاضا به حد کافی کاسته شده و کمبود عرضه در بازار که برای سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ پیش بینی می شود، متوازن شود.

اوپک و متحدانش شامل روسیه اوایل ماه میلادی جاری اعلام کردند به توافقی که برای تسهیل ماهانه محدودیت عرضه  به میزان ۴۰۰ هزار بشکه در روز تا آوریل سال ۲۰۲۲ داشتند، ادامه می‌دهند.

بر اساس گزارش رویترز، گلدمن ساکس درباره چین گفت: با وجود خاموشی‌های اخیر و تاثیر آن بر فعالیت صنعتی در این کشور، تقاضا برای نفت با سوئیچ تولیدکنندگان نیرو از گاز به دیزل و افزایش تولید زغال سنگ، تقویت خواهد شد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1116191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =