شکایت‌ فرشید اسماعیلی سال آینده بررسی می‌شود

غلامرضا بهروان تاکید کرد که شکایت فرشید اسماعیلی از باشگاه استقلال سال اینده بررسی می شود!

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز؛ غلامرضا بهروان عضو کمیته صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌های ایران در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز در خصوص نگرانی هواداران استقلال و پرسپولیس مبنی بر احتمال باطل شدن مجوز حرفه‌ای این دو باشگاه اظهار داشت: از آنجایی که باشگاه‌ها در این خصوص مدارک خود را برای کنفدراسیون فوتبال آسیا بارگذاری می‌کنند در ادامه این کنفدراسیون مدارک را برای راستی آزمایی برای اعضای کمیته صدور مجوز حرفه ای در ایران باز ارسال کرده و ما بررسی های لازم را انجام داده و در نهایت نظر خود را اعلام میکنیم. 

وی ادامه داد: باید بدهی های  باشگاهها، ساختار آن ها و در مباحث حقوقی، پرسنلی  و آکادمی به روز رسانی های لازم انجام شود و موارد خود را حل و فصل کرده و مشکلاتشان را مرتفع کنند ضمن اینکه در وهله اول باید تعهدات خود را انجام دهند. 

بهروان روان تاکید کرد: باشگاه‌هایی مثل استقلال، پرسپولیس و سایر باشگاه هایی که به عنوان نماینده ایران راهی آسیا می شوند اینها یک تعهداتی دارند و از سوی دیگر یک سری شاکیان داخلی و خارجی دارند که در این مرحله کنفدراسیون فوتبال آسیا به باشگاه ها زمان کافی می دهد تا در محافل قضایی داخلی به هر طریقی نظر شاکیان خود و طلبکارانشان را جلب کرده اما در ادامه اگر این اقدام صورت نگیرد این موضوع منجر به بسته شدن پنجره و در ادامه با مجازات های سنگین تری مواجه خواهد شد و درنهایت این موضوع برای فوتبال ایران تبعاتی را به همراه دارد. 

وی یادآور شد: شما ببینید در فوتبال عربستان چند تیم باشگاهی این کشور از جمله همین الهلال که به فینال رسیده مجوز حرفه‌ای نگرفته و اگر این شرایط وجود داشته باشد برای فصل آینده از حضور این تیم در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ممانعت به عمل خواهد آمد. نکته قابل توجه این که حدود ۵ تا ۶ باشگاه عربستانی هنوز مجوز دریافت نکرده این در حالی است که وضع اقتصادی باشگاههای آنها و درآمدزاییشان نسبت به ما خیلی بیشتر و بهتر است و با شفافیت های بیشتری عمل می کنند، در حالی که ما هنوز با مسائلی مثل تحریم و مشکلات این چنینی دست و پنجه نرم می‌کنیم. 

رئیس هیئت فوتبال استان مازندران تاکید کرد: بنابراین همه باید کمک کنیم تا اتفاقات خوبی در فوتبال ایران بیفتد هرچند معتقدم شما رسانه ها پشتیبانی خوبی به عمل آورده و اگر به دوستان بر نخورد زبان مردم و هوادار شما هستید و این موضوع در حوزه وظایف  ذاتی تان است، این در حالی است که کمیته صدور مجوز حرفه‌ای، فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ هم می‌خواهند کمک کنند مشروط بر اینکه خود باشگاه‌ها هم بخواهند. 

بهروان تاکید کرد: البته یک مهلت دیگر وجود دارد تا مدارک تکمیل شده و به این ترتیب دوباره مجوز حرفه ای باشگاه های ایرانی و وسایر باشگاه ها از جمله باشگاه های عربستانی و سایر کشورها صادر شود. 

وی افزود: واقع امر این است که نسبت به ابتدای کار در این کمیته باشگاه ها خیلی از مشکلات خود را حل کرده‌اند اما باید اقدامات خود را کامل کنند. سخت گیری کنفدراسیون فوتبال آسیا و الزامات آنها نسبت به هر سال دیگری بیشتر شده اما موضوع مهم این است که از روزی که این کار آغاز شده و کمیته صدور مجوز تشکیل شده روز به روز مراتب کار تکمیل تر شده و اوضاع بهتر می شود اما یک موضوع نگران کننده انباشت های گذشته محسوب می شود هر چند نسبت به قبل خیلی اتفاق خوبی افتاده اما از آنجایی که باید فاز به فاز مسائل را حل و فصل کرد به خاطر همین انباشت های قبل اقدامات کامل نشده و باید هر چه سریعتر این اتفاق افتاده و مسائل شفاف‌سازی شود. 

عضو کمیته صدور مجوز حرفه ای درباره اینکه آیا تیم های استقلال و پرسپولیس برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا در فصل آینده مشکل خاصی دارند یا خیر گفت: آنها دارند مدارک خود را تکمیل می‌کنند و ما هم در حال بررسی هستیم با این حال این اواخر تلاش ها بیشتر شده است، در هر صورت هر دو باشگاه درگیر رقابت‌های آسیایی بودند و اقدامات آنها روز آخر کشیده شده است، با این حال چند باشگاه آسیایی ما و همراه تیم هایی مثل تراکتور و گل گهر در اولویت بررسی رسیدگی قرار دارند اما سایر تیم ها هم در نوبت مورد بررسی قرار می‌گیرند. 

وی درباره ایمیل فرشید اسماعیلی بازیکن سابق استقلال کنفدراسیون فوتبال آسیا برای گرفتن جلوی مجوز حرفه این باشگاه اظهار داشت: من هم این موارد را در رسانه ها می خوانم اما مواردی که ما بررسی می‌کنیم برای گذشته است و این دست از شکایت‌هایی  که در برهه زمانی فعلی به وقوع می‌پیوندد به ادوار بعدی مربوط می شود مگر اینکه دستور خاصی داده شود. 

بهروان در باره اینکه یک بار فوتبال ایران برای دادن اطلاعات غلط به کنفدراسیون آسیا جریمه مالی شده و باز هم زمزمه های جریمه مالی مجدد شنیده می شود گفت: بخشی از آن مبلغ تعلیقی بود و فقط ۴۰ هزار دلار جریمه شدیم اما بعید است  تهدید دوباره ای در کار باشد اما ما هم در حال ممیزی و راستی‌آزمایی هستیم این در حالی است که خود ما هم از طرف کنفدراسیون آسیا ممیزی می شویم، یعنی الان ما هم تعهد داده ایم تا همه ظرفیت‌ها را به کار بگیریم تا این مشکلات حل شود و با صداقت کامل هم رفتار خواهیم کرد.

کد خبر: 1116209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =