حمله رژیم صهیونیستی به جنوب سوریه

رسانه‌های رسمی سوریه به نقل از منبع وزارت خارجه این کشور گزارش دادند، رژیم صهیونیستی صبح امروز دست به حمله جدید در منطقه جنوبی این کشور زده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز،به نقل از یک منبع وزارت خارجه کشور سوریه گزارش داد، این حمله متجاوزانه و ظالمانه بعد از تکمیل آشتی‌ها در استان درعا و بازگشت امنیت و ثبات به آنجا و بسط سلطه دولت در تلاشی ناامیدکننده از سوی رژیم صهیونیستی برای حمایت از ابزارها و مزدوران تروریست‌ شکست خورده‌اش انجام گرفت.

این منبع افزود، سوریه حق و قدرت پاسخگویی به این تجاوزات را دارد.

پیشتر روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط به نقل از دیده‌بان حقوق بشر سوریه نهاد وابسته به مخالفان گزارش داده بود، یک فروند جنگنده رژیم صهیونیستی با دو راکت نیروهای وابسته به دولت سوریه و هم‌پیمانان آنها را در اطراف شهر البعث و روستای الکروم در استان قنیطره هدف قرار داد.

در حالی که اطلاعاتی درباره تلفات انسانی این حمله منتشر نشده، دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که این حمله خسارات مالی را در پی داشت.

منطقه مورد حمله در نزدیکی مناطقی قرار دارد که نیروهای حافظ صلح سازمان ملل بر اساس توافقنامه آتش‌بس امضا شده میان سوریه و رژیم صهیونیستی مدت‌ها است در آنجا حضور داشته و بر آتش‌بس نظارت دارند، همچنین در این منطقه گروه‌های‌ هم‌پیمان ارتش سوریه به فرماندهی حزب‌الله لبنان مستقر هستند.

رژیم صهیونیستی در طول دو سال گذشته دامنه حملات هوایی خود علیه اهداف هم‌پیمانان ارتش سوریه را برای مقابله با آنچه "پیشروی نظامی پنهان ایران" می‌خواند، گسترش داده است.

این رژیم مدعی است، هرگز به ایران و گروه‌های مسلح تحت حمایت آن اجازه نخواهد داد در مرزهایش حضور نظامی داشته باشند چرا که در این صورت حزب‌الله به تهدیدی بزرگ برای امنیت اسرائیل تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام

کد خبر: 1116228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =