۳ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۹
استقلال نفس کشید

استقلال امشب با برتری شیرین مقابل ذوب آهن نفسی به راحتی کشید.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز؛ استقلال حالا با شش امتیاز هم امتیاز با صدر جدول در مقام سوم حضور دارد. دو هفته شش امتیاز ، اتفاقی که هواداران استقلال شاید در چند سال اخیر با آن نامانوس بودند.بخصوص برد این ذوب آهن که بازی را باخت اما سرحال و قبراق نشان داد.اما بطور کلی چند نکته برای این استقلال و این بازی شایان ذکر است.

نکته اول

استقلال در حال نفس کشیدن است. این موضوع را نه تنها بخاطر بردهای این دو هفته ذکر نمی کنیم بلکه استقلالی ها در داخل زمین فارغ البال تر از همیشه می دوند، درگیر می شوند و در نهایت می برند.

نکته دوم

ذوب اهن تارتار انصافا تیم خوبی بود و حتما یقه تیم ها بزرگ را این فصل با این روند خواهد گرفت، پس ارزش برد استقلال در اصفهان آن هم با دوگل بسیار بالاتر می رود.

نکته سوم

پرسپولیس هم اگر روند رو به صعود خود را با فاصله گرفتن از فضای بازی الهلال پیش بگیرد چه دربی را تجربه خواهیم کرد، باطراوت و پرحادثه. البته به شرطی که هر دو تیم این دست فرمان را پیش ببرند و فیل کادر فنی دو تیم در روز دربی یاد هندوستان نکند.

نکته چهارم

استقلال هفته اول خوب بود این هفته بهتر شد.هرچند هنوز کار زیادی برای تیم تر شدن می خواهد اما ظاهرا قالب تیمی خود را پیدا کرده و پیش می رود.

نکته پنجم

استقلال هنوز در خط دفاعی و جلوی آن باگ دارد. در حقیقت اگر جلوی تیمی با فلسفه کنش گرا بازی کند ضربه می خورد. نقیصه ای که فرهاد مجیدی حالا باید با حل آن هنر خود را به رخ بکشد.

نکته ششم

دبل مهاجم تازه وارد سیاه پوست استقلال را دیدید. تفاوت ها اینجا مشخص می شود. پس رقابت بین دیگر مهاجمان هم برای بودن در ترکیب بیشتر خواهد شد. پس یک خرید درست علاوه بر تاثیر داخل زمین، در بیرون از زمین هم موثر خواهد بود.

نکته هفتم

مشخصه بارز و مثبت این استقلالعتماد به جوانان در این دو بازی از سوی مجیدی است. امثال خاقانی و حسین زاده مطمئنا عصای دست او در روزهای سخت خواهند شد. استقلال قبلا این موضوع را تجربه کرده .

نکته هشتم

استقلال در روزی که فشار را تحمل کرد گل نخورد .نقطه روشن این بازی همین است. اما توجه کنید نه هوادار و نه ذوب آهن حریفان مستقیم استقلال نیستند. این روند برای استقلال خطرناک خواهد بود بخصوص در بازی های حساس تر.

نکته نهم

استقلال هنوز در مقام آزمون و خطای ترکیب خود قرار دارد. کادر فنی باید سریع تر به نتیجه برسد. شاید بازی های بعد شرایط آزمایشی برای استقلال پیش نیاید. ترکیب ثابت و مناسب از اصول اولیه موفقیت در لیگ است.

نکته دهم

استقلال ببازیکنان کلیدی زیادی را از دست داده، اما حالا بهانه جویی نمی کند چون می داند باید ببرد و بازیکنان قدر پیراهن را می دانند. هر چند از دست دادن بازیکنان کلیدی نکته منفی می باشد اما احساس مسئولیت بازیکنان جدید نکته به مراتب مثبت تری برای استقلال است.

امیر کریمی

کد خبر: 1116236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =