رئیس جمهور ترکیه در میان تنش‌های اخیر کشورش، از اظهارات سفارتخانه‌های غربی استقبال کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، رجب طیب ارودغان، رئیس جمهور ترکیه امروز (دوشنبه) از اظهارات سفارتخانه‌های غربی از جمله آمریکا که در آن از پایبندی بر قوانین دیپلماتیک و کنوانسیون وین در زمینه عدم مداخله در امور داخلی کشورهای دیگر سخن گفته بودند، استقبال کرد.

این اظهارات اردوغان در توییتر و همزمان با نشست وی با اعضای کابینه اش در زمینه بحث پیرامون اخراج سفرای ۱۰ کشور غربی منتشر شد؛ اقدامی که می‌تواند ترکیه را وارد شدیدترین اختلاف با غرب از زمان روی کار امدن اردوغان در ۱۹ سال پیش کند.

به نوشته رویترز، این اظهارات اردوغان به عنوان سخنانی برای آرام کردن تنش‌ها پس از سخنان اخیر وی تلقی می‌شود که سفرای کشورهای غربی را «عناصر نامطلوب» قلمداد کرده بود. این اقدام اردوغان پس از آن رخ داده بود که این سفرا خواستار آزادی عثمان کاوالا شده بودند.

از سوی دیگر، شبکه المیادین گزارش داد رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در سخنانی در خصوص تنش‌های اخیر گفته است: نمی‌توانیم با گروهی از سفیران که به دستگاه قضایی ما فرمان می‌دهند، با چشم پوشی رفتار کنیم.

او همچنین گفت: هر فردی که به استقلال کشور ما و تصمیم ملت ما احترام نگذارد، نمی‌تواند در سرزمین ما بماند. ما به دنبال ایجاد بحران نیستیم، ما به دنبال حمایت از کرامت کشورمان هستیم و به هیچ کشوری اجازه نمی‌دهیم تا از خطر قرمز مان عبور کند.

اردوغان در ادامه تصریح کرد: سفرای غربی که خواهان آزادی فعالی مدنی در ترکیه شدند، از موضع شان عقب نشینی کردند.
گفتنی است پیشتر سفارت آمریکا در حساب توییتری خود نوشت: آمریکا بیان می‌دارد که اجرای بند ۴۱ کنوانسیون وین در خصوص روابط دیپلماتیک را محفوظ می‌دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1116255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =