وعده‌های دولت برای احیای بورس چه شد

مسئول سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: دولت سیزدهم برای احیا و رونق بورس وعده‌هایی داده بود، که با گذشت چندماه از روی کار آمدن دولت جدید عملی نشده است.

محمدامین جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، با اشاره به عملکرد بورس اظهار کرد: بورس در ایران با ویژگی‌های اختصاصی همچون دامنه نوسان محدود می‌تواند محل امنی برای سرمایه‌گذاری باشد.

وی ادامه داد: متاسفانه در چند سال اخیر علی‌رغم استقبال خوب مردم، حمایت مناسبی از سمت دولتمردان صورت نگرفته است. این در صورتی است که دولت سیزدهم با شعار «احیای بورس» پا به کارزار انتخابات گذاشته بود.

مسئول سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با بیان اینکه اکثر تیم اقتصادی دولت، قبل از انتخابات خردادماه درباره احیا و رونق بورس وعده‌هایی داشتند، گفت: این وعده‌ها با گذشت چندماه از روی کار آمدن دولت رئیسی عملی نشده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر نیز شاهد نوسانات و افت شدید در بازار سرمایه و بورس هستیم، گفت: همچنین اقدام مناسبی را از سوی مسئولان شاهد نیستیم، که این کم توجهی می تواند آثار مخربی در عمیق تر شدن شکاف بی اعتمادی که ناشی از اقدامات بداهه و بی منطق دولت قبل است، بشود.

جعفری مطرح کرد: در اتفاقات اخیر بورس، برخی شنیده ها حاکی از تخلفات افرادی سودجو و بعضا تصمیمات اشتباه مسئولان دارد، که ظاهرا پرونده‌هایی در قوه قضائیه ایجاد شده است.

این فعال دانشجویی با تاکید بر برقراری عدالت در کشور عنوان کرد:  بیش از ۱۳۰ مورد تخلف در بازار بورس اعلام شده است که این هزینه باید به بازار سرمایه و مردم برگردانده شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از رئیس جمهور و تیم اقتصادی وی انتظار می رود جهت حمایت از بازار سرمایه، برگشت امید و اعتماد ذیل شعار دولت مردمی ایران، تمام تلاش خود را به صورت فوری انجام دهد و به مردم گزارش کار خود را اعلام کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1116264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =