تیراندازی مرگبار در مرکز خرید آمریکا ۲ کشته برجای گذاشت

در یک حادثه تیراندازی در یک مرکز خرید در ایالت «آیداهو» آمریکا دست‌کم دو نفر جان خود را از دست دادند و چهار نفر دیگر نیز زخمی شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز، در ادامه حوادث مرتبط با تیراندازی به دلیل آزاد بودن سلاح در آمریکا، دست‌کم دو نفر در یک حادثه تیراندازی در یک مرکز خرید در ایالت «آیداهو» آمریکا جان خود را از دست دادند و چهار نفر دیگر نیز زخمی شدند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در این خصوص گزارش کرد یک فرد مظنون پس از قربانی شدن دست‌کم دو نفر و زخمی شدن چهار نفر دیگر از جمله یک مأمور پلیس در حادثه تیراندازی در مرکز خرید «بویز» ایالت آیداهو، بازداشت شد.

در یک کنفرانس خبری، پلیس محلی اعلام کرد که در یک حادثه تیراندازی، نیروهای پلیس با یک عامل مسلح درگیر شدند و تبادل آتش کردند.

طبق این گزارش، اکثر بخش‌های فروشگاه پاکسازی شده است اما پلیس همچنان در جستجوی قربانیان احتمالی بیشتر است.

پلیس هیچ‌گونه اطلاعاتی درباره قربانیان یا فرد مظنون این حادثه منتشر نکرده و گفته است که تحقیقات در جریان است.

«ریان لی» رئیس پلیس منطقه بویز تصریح کرد که در حدود ساعت ۱۳:۵۰ روز دوشنبه به وقت محلی (۲۳:۲۰ دوشنبه به وقت تهران) گزارشی را از وقوع یک حادثه تیراندازی دریافت کردند.

وی در این خصوص توضیح داد: «در مدت کوتاهی پس از آن (رسیدن مأموران پلیس به صحنه حادثه)، تبادل آتش صورت گرفت که به زخمی شدن یک افسر پلیس منجر شد و فرد مظنون بازداشت شد».

بازرسان این پرونده بر این باورند که این حادثه تنها یک عامل مسلح داشته است و دیگر خطری متوجه عموم مردم نیست.

آزاد بودن حمل سلاح در آمریکا روزانه به بروز خشونت‌های مرتبط با تیراندازی در سراسر این کشور منجر می‌شود و تعدادی نیز در این حوادث جان خود را از دست می‌دهند و زخمی می‌شوند اما با این حال، به دلیل قدرت لابی سلاح در ایالات متحده، کنگره آمریکا تاکنون حاضر به تصویب قوانینی برای محدود کردن حمل سلاح در این کشور نشده است.

مقایسه آمارهای خشونت با سلاح میان آمریکا و کشورهای دیگر جهان ایالات متحده را کشوری کاملاً استثنایی نشان می‌دهد: در این کشور نرخ وقوع تیراندازی‌های خشونت‌بار از هر کشور دیگر در دنیا بیشتر است؛ با آنکه آمریکا حدود ۵ درصد از جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهند نزدیک به ۳۱ درصد از کسانی که مرتکب کشتارهای جمعی با سلاح می‌شوند را در خود جای داده است.  

علاوه بر این، آمارهای مرکز تحقیقات کنگره آمریکا نشان می‌دهد آمریکایی‌ها صاحب حدود نیمی از (۴۸٪) از کل ۶۵۰ میلیون قبضه سلاح غیرنظامی موجود در سراسر دنیا هستند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1116271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =