زنگنه ۶۰ نماینده مجلس را استخدام وزارت نفت کرد

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آقای زنگنه ( وزیر سابق نفت) در در دو دوره مسئولیتش در دولت های آقایان خاتمی و روحانی ، ۶۰ نفر از نمایندگان مجلس را در وزارت نفت استخدام کرد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز، احمد امیرآبادی فراهانی نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آقای زنگنه در در دو دوره مسئولیتش در دولت های آقایان خاتمی و روحانی، 60 نفر از نمایندگان را در وزارت نفت استخدام کرد، گفت: او تنها در دوره قبل, 25 نماینده و از سال 1392 تا سال 1400 هم که دوباره وزیر شد، 35 نماینده را به وزارت نفت برده است.

وی افزود: یکی از نمایندگان در قرارداد نفتی با خارجی ها، از این قرارداد ایراد گرفت و با من شروع به دعوا کرد و پس از اینکه در دوره بعدی مجلس, رای نیاورد بلافاصله هیئت مدیره یکی از شرکت های نفتی شد؛ بنابراین دعوای او به خاطر آن مسئله بود.

امیرآبادی اضافه کرد: در طول 10 دوره گذشته مجلس، 8 هزار نفر به ایران خودرو توسط نمایندگان مجلس معرفی شدند و فقط یک نماینده به تنهایی، 300 نفر را معرفی کرد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در مورد دخالت در عزل و نصب ها، زمانی که وزیر مربوط در جلسه رای اعتمادش, به نمایندگان می گوید که فرماندار و استاندار را با نظر شما انتخاب می کنم این موضوع علاوه بر اینکه اشتباه است بلکه توقع نمایندگان را بالا می برد و اگر وزیر مربوط، این کار را انجام ندهد ممکن است بین دو قوه اختلاف ایجاد شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1116274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =