کرونا چه تاثیری بر اشتغال فارغ‌التحصیلان انگلیسی داشته است؟

آمارها نشان می‌دهد بیکاری فارغ‌التحصیلان انگلیسی در سال ۲۰۲۱ و پس از شیوع کرونا مشابه آمارهای دوران ریاضت اقتصادی در سال ۲۰۱۲ است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، شیوع بیماری کرونا در ۲ سال گذشته، تاثیراتی منفی در زمینه‌های مختلف اجتماعی از جمله اشتغال داشته است. فارغ‌التحصیلان دانشگاه هم از این آسیب در امان نبودند.

بر اساس داده‌های رسمی انگلیسی، بیکاری در بین فارغ‌التحصیلان این کشور به سطحی رسیده است که آخرین بار در دوران ریاضت اقتصادی دیده شده بود. این داده‌ها نشان می‌دهند که جوانان بیشترین آسیب را از کمبود شغل به دلیل پاندمی دیده‌اند.

نرخ بیکاری برای فارغ‌التحصیلان اخیر ۲۱ تا ۳۰ ساله در انگلیس در سال ۲۰۲۰ به ۶.۳ درصد رسیده است. پس از آنکه حدود یک دهه از زمان اوج ۶.۵ درصدی در سال ۲۰۱۲، در میانه اقدامات ریاضتی دولت ائتلافی می‌گذرد.

نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان ۲۱ تا ۳۰ ساله

سال

۶.۳

۲۰۱۲

۶.۵

۲۰۲۰

نرخ اشتغال برای جمعیت جوان بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۲۰، در مقایسه با جمعیت در سن کار، کمی بیشتر نوسان داشته است. کارشناسان معتقدند مشکلات اشتغال جوانان به تغییرات شرایط اقتصادی برمی‌گردد.

گفتنی است که، با وجود افزایش بیکاری، نرخ دستمزد برای فارغ‌التحصیلانی که موفق با یافتن شغل شده‌اند، بالا رفته است. به طوری که فارغ‌التحصیلان ۲۱ تا ۶۴ ساله به طور متوسط ۳۵ هزار پوند حقوق دریافت می‌کنند، یعنی ۹ هزار و ۵۰۰ پوند بیشتر از همسن‌های خود که به دانشگاه نرفته‌اند.

دستمزد فارغ‌التحصیلان بر حسب صنعت و جنسیت متفاوت است. به طوری که مردان شاغل در بانک و امور مالی بیشترین سود را با ۴۵ هزار پوند و زنان شاغل در هتل‌ها و رستوران‌ها با ۲۶ هزار و ۵۰۰ پوند، کمترین درآمد را داشتند.

مردان بیشتر از زنان در همه صنایع دستمزد دریافت می‌کنند. همچنین تفاوت‌هایی در میزان اشتغال در میان گروه‌های قومی و افراد دارای معلولیت وجود داشت. به طوری که فارغ‌التحصیلان سفیدپوست بالاترین نرخ اشتغال یعنی ۸۶.۸ درصد را داشته، در حالی که نرخ اشتغال فارغ‌التحصیلان سیاه‌پوست ۸۱.۲ درصد و نرخ اشتغال فارغ‌التحصیلان معلول، ۷۳.۴ است.

انواع فارغ‌التحصیلان

نرخ اشتغال

فارغ‌التحصیلان سفیدپوست

۸۶.۸

فارغ‌التحصیلان سیاه پوست

۸۱.۲

فارغ‌التحصیلان معلول

۷۳.۴

این ارقام نشان می‌دهد جوانانی که به دانشگاه نرفته‌اند با بحران بیکاری مواجه هستند. به طوری که از هر چهار نفر، یک نفر بیکار است و به دنبال کار نمی‌گردد. این آمار دو برابر نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان است.

به طور کلی فارغ‌التحصیلان در دوران پاندمی وضعیت بهتری نسبت به دانشگاه‌ نرفته‌ها دارند. چرا که آمارها نشان می‌دهد نرخ اشتغال فارغ‌التحصیلان ۱.۸ درصد بیشتر از سایرین است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1116311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =