علت قطعی برق شبانه در برخی نقاط تهران چیست؟

سخنگوی صنعت برق کشور در خصوص قطعی برق در برخی از مناطق تهران به خصوص در شب توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور با اشاره به آخرین وضعیت نیروگاه‌های برق آبی در کشور گفت: متاسفانه با توجه به خشکسالی و کمبود بارش در سال گذشته توان تولید برق در نیروگاه‌های برق آبی کشور به شدت کاهش یافت.

او ادامه داد: در حال حاضر میزان تولید برق در نیروگاه‌های برق آبی کشور نسبت به سال گذشته ۷۰ درصد کاهش یافته است، به طوری که نیاز کشور در حال حاضر از طریق نیروگاه‌های حرارتی و با توان کامل تامین می شود.

رجبی مشهدی بیان کرد: در مجموع ظرفیت نیروگاه‌های برق آبی کشور بیش از ۱۲ هزار مگاوات است که در تابستان امسال به طور متوسط فقط ۴ تا ۵ هزار مگاوات آن در مدار بوده است.

سخنگوی صنعت برق اضافه کرد: در حال حاضر کاهش تولید از نیروگاه‌های برق آبی مربوط به کارون بوده است که متاسفانه امسال با کمبود بارش در استان خوزستان مواجه بوده ایم.

او در خصوص از رده خارج شدن برخی از نیروگاه‌ها از مدار تولید گفت: به طور کلی ۱۵ درصد از نیروگاه‌های کشور برای انجام تعمیرات اساسی طی برنامه ریزی‌های انجام شده از مدار خارج شده اند که قرار است این نیروگاه‌ها به زودی وارد مدار تولید شوند.

رجبی مشهدی تصریح کرد: روند سوخت‌رسانی به نیروگاه‌ها مطلوب است و در صورت تداوم این روند، مشکلی در تامین برق در فصل زمستان رخ نخواهد داد. اکنون وضعیت سوخت رسانی به نیروگاه‌ها نسبت به پارسال خیلی بهتر شده است.

او بیان کرد: روند سوخت رسانی به خصوص سوخت دوم برای نیروگاه‌ها که همان گازوییل است، خوب بوده و اکنون در حال تکمیل مخازن نیروگاه‌ها هستیم.

سخنگوی صنعت برق کشور گفت: چنانچه این وضعیت تا پایان آبان ماه ادامه یابد و مخازن سوخت دوم نیروگاه‌ها تکمیل شود، در زمستان مشکلی در تامین برق ایجاد نخواهد شد.

رجبی مشهدی افزود: آمارها نشان می‌دهد در زمستان سال گذشته در برخی روزها، گاز تحویلی به نیروگاه‌ها به زیر ۷۰ میلیون مترمکعب در روز رسید.

او بیان کرد: اگر نیروگاه‌های کشور بخواهند با همه ظرفیت خود کار کنند، سوختی معادل ۱۹۰ میلیون متر مکعب گاز در روز نیاز دارند، بنابراین بقیه سوخت مورد نیاز نیروگاه‌ها در زمستان به وسیله سوخت مایع تامین شده است.

سخنگوی صنعت برق کشور در خصوص قطعی برق در برخی از مناطق گفت: قطعی برق شبانه در برخی از مناطق تهران به دلیل تعمیرات یا از مدار خارج شدن شبکه است و خبرهای منتشر شده مبنی بر کمبود سوخت نیروگاه ها و از این دست اخبار تکذیب می شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1116328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =