سازمان لیگ زور می‌گوید/ فوتبال بر سر صدا و سیما منت بگذارد

پیشکسوت تیم استقلال گفت: فوتبال با توجه به راه‌های درآمدزایی متعددش بر سر سازمان لیگ و صدا و سیما منت بگذارد. 

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز؛ سعید لطفی پیشکسوت باشگاه استقلال در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز صحبت هایی را در مورد اسپانسر و تبلیغات محیطی انجام داده که در ادامه می‌خوانیم.

بحث داغ این روزهای فوتبال ایران دریافت درآمد باشگاه‌ها از محل تبلیغات محیطی است و باشگاه استقلال که با اسانسر جدید خود به توافق رسیده در این زمینه طلایه‌دار شده است. تا جایی که مذاکره مستقیم با نمایندگان سازمان لیگ فوتبال انجام شده و در نهایت این سازمان حاضر نشده حق مستقیم درآمدزایی را به آبی‌پوشان بدهد. مصطفی آجورلو به اندازه کافی تجربه مدیریتی دارد و از قانون مصوب سازمان لیگ درباره رسیدن حق تبلیغات محیطی به این سازمانی آگاه است. 

او به خوبی می‌داند اگر قرارداد تبلیغات محیطی با باشگاه‌ها بسته شود تنها استقلال، پرسپولیس، تراکتور، سپاهان و یکی دو باشگاه دیگر به درآمد خوبی می‌رسند و دیگر باشگاه‌ها جذابیتی برای اسپانسرها ندارند. ساختار اقتصادی معیوب فوتبال ایران اجازه درآمدزایی نمی‌دهد و سازمان لیگ با درآمدهایی چون تبلیغات محیطی توانسته لیگ برتر را زنده نگه دارد. شاید سهم سرخابی از تبلیغات محیطی بیش از سایر باشگاه‌ها باشد اما آنها به همه درآمد خود نمی‌رسند.

سعید لطفی در مورد قانون تبلیغات محیطی مصوب سازمان لیگ گفت: فوتبال در ایران به ظاهر حرفه‌ای شده است. تنها اتفاقی که رخ داده لاتین شدن شماره بازیکنان است. حق هر باشگاهی استفاده از امتیاز میزبانی است و باید از تمامی راه‌های درآمدزایی استفاده کند. باشگاه‌ها می‌توانند درآمدهای زیادی داشته باشند و در پایان فصل بدهکار نشوند. هزینه‌های برگزاری مسابقات بسیار بالاست و این موضوع علاوه بر دستمزد اعضای تیم است اما با بسته بودن راه‌های درآمدزایی امکان بهره‌برداری وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه سازمان لیگ با تصویب قانون استفاده از تبلیغات محیطی به باشگاه‌هایی که درآمد بالایی از این زمینه نصیب‌شان می‌شود زور می‌گوید، تصریح کرد: باشگاه‌ها می‌تواند با ارسال نامه به کنفدراسیون فوتبال آسیا در زمینه استفاده از حق تبلیغات محیطی گلایه کنند. دلیل آنکه تیم‌ها با این موضوع خیلی راحت برخورد می‌کنند این است که علاقه‌ای برای رسیدن به درآمد ندارند و باید برای رسیدن به خواسته خود جسارت داشته باشند.

پیشکسوت تیم استقلال درآمد بالای سازمان صدا و سیما را از تبلیغات تلویزیونی قبل و بعد از رقابت‌های لیگ برتر ناشی از ضعف جامعه فوتبال خواند و بیان کرد: دولتی بودن فوتبال به این ورزش آسیب زده است. فوتبال با توجه به حجم انبوهی از علاقه‌مندان می‌تواند منت سر سازمان لیگ و صدا و سیما بگذارد ولی اجازه می‌دهد این دو سازمان درآمدهای زیادی از این ورزش داشته باشد. البته من موافق خصوصی‌سازی غیراصولی نیستم و انجام چنین کاری باید اصولی باشد تا منافع باشگاه‌ها آسیب نبیند.

لطفی افزود: پیشنهادی برای اداره باشگاه‌ها دارم. به جای آنکه خصوصی‌سازی غیراصولی صورت بگیرد باشگاه‌ها دولتی بمانند اما توسط تیم‌های خصوصی اداره شوند. برخی پیشکسوتان باشگاه‌ها علاقه به کار مدیریتی دارند و عده‌ای از مدیران هم سرمایه خوبی دارند. راه‌های درآمدزایی برای باشگاه‌ها به خصوص سرخابی آن قدر زیاد است که نیازی به حمایت مالی دولت نیست و این گروه‌ها می‌توانند باری را از دوش دولت بردارند. امیدوارم بدون آنکه فوتبال ایران سیاسی شود فضایی برای اداره باشگاه‌ها توسط گروه‌های خصوصی داده شود.

کد خبر: 1116351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =