دانشگاه علامه طباطبایی، برای دانشجویان فرصت‌ شغلی فراهم می‌کند

طرح استعدادیابی شغلی دانشگاه علامه طباطبایی از ۲۵ مهر تا ۱۰ آبان ماه ۱۴۰۰ در حال برگزاری است. این طرح در نظر دارد بر اساس کارنامه استعدادیابی شغلی دانشجویان، برای آن‌ها فرصت شغلی فراهم کند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، طرح استعدادیابی شغلی برای نخستین بار از سوی مرکز کارآفرینی دانشگاه علامه طباطبایی در حال برگزاری است. این طرح از ۲۵ مهر تا ۱۰ آبان‌ماه ۱۴۰۰ برای دانشجویان ورودی جدید اجرا می‌شود. دانشجویان با شرکت در آزمون استعدادیابی شغلی، ضمن دریافت کارنامه استعداد شغلی خود، می‌توانند در دوره‌های آموزشی برای هدایت شغلی شرکت کنند. 

دانشگاه در نظر دارد با انجام این آزمون و شناسایی استعدادهای دانشجویان، بتواند برای آینده آن‌ها برنامه‌ریزی کند.در این زمینه با احسان تعدادی مدیر عامل آکادمی اندازه که برگزارکننده آزمون استعداد شغلی در این دانشگاه است، گفت‌وگو کردیم که در ادامه آمده است؛

احسان تعدادی با بیان این که رسالت مرکز کارآفرینی و هدایت شغلی دانشگاه، افزایش آمادگی دانشجویان برای ورود به بازار کار و کارآفرینی است، اظهار کرد: مرکز کارآفرینی دانشگاه علامه طباطبایی از حدود ۲ سال پیش، طراحی ساختار مدرسه اشتغال و کارآفرینی را آغاز کرده است.

مدیر عامل آکادمی اندازه درباره جزئیات این طرح، گفت: پژوهش در مورد شایستگی‌هایی که لازم است دانشجویان علاوه بر دانش تخصصی رشته خودشان، برای ورود به بازار کار و کارآفرینی یاد بگیرند، یکی از مراحل انجام این طرح است.

وی با اشاره به این که دانشجویان پس از شرکت در آزمون استعدادیابی و ارزیابی توانمندی‌ها، برای هدایت به سمت بازار کار در یکی از زمینه‌ها آماده می‌شوند، افزود: دانشجویان در این راستا، دوره‌های مکمل و مهارت آموزی را گذرانده و  برای کسب و کار آماده می‌شوند حتی می‌توانند به مرکز رشد دانشگاه متصل شوند.

تعدادی با تصریح بر این که کارنامه‌ای که دانشجویان دریافت می‌کنند، شامل ارائه پیشنهاداتی برای توسعه‌ شخصی آن‌هاست، یادآور شد: به علاوه، کارنامه و داده‌ها در اختیار مرکز کارآفرینی می‌ماند تا پس از ارزیابی اولیه، در دوره آموزشی برای هدایت مسیر شغلی شرکت کرده و به مرکز هدایت شغلی متصل شوند.

مدیر عامل آکادمی با بیان این که کارآموزی و بازدید از صنایع از جمله اقدامات بعدی دانشگاه در این طرح است، اظهار کرد: همچنین دانشگاه با مجموعه‌هایی که کاریابی انجام می‌دهند، ارتباط گرفته است تا فرصت‌های شغلی را در دسترس دانشجویان قرار بدهد.

گفتنی است؛ دانشگاه علامه طباطبایی دارای مرکز رشد و کارآفرینی در حوزه علوم انسانی است. شرکت‌هایی که ایده خلاقانه و فناورانه دارند، می‌توانند ایده خود را ارائه داده و در صورت تایید مرکز، فضایی برای فعالیت در اختیارشان قرار می‌گیرد که بتوانند موضوع خود را توسعه بدهند.

آکادمی اندازه، شرکتی مستقل است که با تلاش فارغ‌التحصیلان خود دانشگاه علامه در مرکز رشد این دانشگاه متولد شده است و ایده استعدادیابی و تناسب شغلی را پیش می‌برد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1116430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =