۹۰ درصد فارغ‌التحصیلان استرالیایی شغل تمام وقت دارند

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد؛ ۹ نفر از هر ۱۰ فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های استرالیایی، سه سال پس از فارغ‌التحصیلی مشغول کار تمام وقت هستند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد بازار کار فارغ‌التحصیلان استرالیایی علیرغم تاثیرات کووید-۱۹، همچنان قوی است. به طوری که ۸۸.۹ درصد فارغ‌التحصیلان استرالیایی سه سال پس از اتمام تحصیلات خود به کار تمام وقت مشغول هستند.

بررسی نتایج فارغ‌التحصیلان سال ۲۰۲۱ نشان می‌دهد تقریبا ۹ نفر از هر ۱۰ فارغ‌التحصیل از دانشگاه‌های استرالیا، سه سال پس از فارغ‌التحصیلی مشغول کار تمام وقت هستند. همچنین بیش از سه چهارم فارغ‌التحصیلان شاغل در سه سال گذشته، در مشاغل حرفه‌ای یا مدیریتی کار می‌کردند.

کاتریونا جکسون مدیر اجرایی دانشگاه‌های استرالیا، معتقد است سالهاست که نتایج اشتغال سه سال پس از فارغ‌التحصیلی، نسبتا ثابت مانده است. جکسون می‌گوید؛ فارغ‌التحصیلان به دلیل تحصیلات دانشگاهی خود، علیرغم مواجهه با رکود کووید-۱۹ و بازار کار ضعیف، همچنان از مزیت شغلی قوی برخوردار هستند.

کارشناسان معتقدند مدرک دانشگاه در استرالیا، یکی از بهترین سرمایه‌گذاری‌هایی است که جوانان می‌توانند در زندگی انجام دهند. چرا که افق دید افراد را گسترش داده و فرصتی برای کار با درآمد خوب و تمام وقت فراهم می‌کند حتی زمانی که بازار کار با بحران روبرو است.

شیوع کووید-۱۹ با ایجاد تاثیر منفی بر اقتصاد، اشتغال فارغ‌االتحصیلان را در کوتاه مدت کاهش داد؛ اما نتایج میان‌مدت نشان می‌دهد که اشتغال فارغ‌اتحصیلان هنوز هم قوی است.

نرخ اشتغال تمام وقت سه سال پس از فارغ‌التحصیلی ۸۸.۹ درصد بود، در حالی که این رقم در سال ۲۰۲۰، ۹۰.۱ درصد بود.

نرخ اشتغال

سال

۹۰.۱

۲۰۲۰

۹۸.۸

۲۰۲۱

آخرین نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که میانگین حقوق فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در کار تمام وقت سه سال پس از پایان تحصیلات‌شان ۷۷ هزار دلار است. جکسون معتقد است این در مقایسه با ۶۲ هزار و ۱۰۰ دلار چهار ماه پس از فارغ‌التحصیلی است.

حقوق فارغ‌التحصیلان استرالیایی

مدت زمان فارغ‌التحصیلی

۶۲ هزار و ۱۰۰ دلار

چهار ماه پس از فارغ‌التحصیلی

۷۷ هزار دلار

سه سال پس از فارغ‌التحصیلی

انتهای پیام/

کد خبر: 1116471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =