پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان در مجلس به کجا رسید؟ / لایحه‌ای برای افزایش قیمت بنزین مطرح نیست

هر هفته سعی بر این داریم تا با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهیم که قطعا باید شنیده و خوانده شوند.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری ایسکانیوز، در بسته سیاسی هفته ایسکانیوز نگاهی به مهم‌ترین اتفاقات سیاسی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت. در بسته خبری این هفته به موضوعاتی نظیر طرح شفافیت آرا، سرانجام پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان، افزایش قیمت بنزین و ... پرداخته شده است.

نامه نمایندگان مجلس برای اولویت دادن به طرح شفافیت آرا

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: امضاها برای اولویت دادن به بررسی طرح شفافیت آرای نمایندگان جمع‌آوری شده و در حال رسیدن به میزان تعیین‌شده در آیین‌نامه داخلی مجلس است. علیرضا سلیمی گفت: کار بررسی و تصویب طرح شفافیت آراء نمایندگان در کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس تمام شده و در نوبت بررسی در صحن مجلس است. وی افزود: این طرح به صورت عادی در مجلس مطرح شده و به همین خاطر فوریت ندارد که سریع‌تر مورد رسیدگی قرار گیرد.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: نمایندگان در حال جمع‌آوری امضاء برای اولویت دادن به رسیدگی به طرح شفافیت آراء نمایندگان در صحن مجلس هستند تا این طرح خارج از نوبت در صحن مورد رسیدگی قرار گیرد. سلیمی خاطرنشان کرد: برای بررسی خارج از نوبت یک طرح در صحن مجلس لازم است تا حداقل 50 نماینده این موضوع را درخواست کنند و امضاهای درخواست‌کنندگان برای اولویت دادن به رسیدگی به طرح شفافیت آراء نمایندگان به عدد 50 نزدیک شده است.

قیمت لوازم خانگی به حالت قبل بازمی‌گردد

علی جدی نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش قیمت لوازم خانگی به دنبال ممنوعیت واردات لوازم خانگی کره‌ای گفت: با پیگیری‌های کمیسیون صنایع و معادن مجلس و اعلام سازمان حمایت از مصرف کنندگان بنا شد تا قیمت لوازم خانگی به حالت قبل بازگردد. وی افزود: تاکنون تعدادی از تولیدکنندگان لوازم خانگی قیمت‌ها را به حالت قبل بازگردانده‌اند و مابقی نیز باید این بازگشت قیمت‌ها به حالت قبل را اجرایی کنند. عضو کمیسیون صنایع مجلس اظهار داشت: دلیلی ندارد که تولیدکنندگان لوازم خانگی ما بخواهند قیمت‌ها را افزایش دهند این افزایش قیمت هیچ توجیهی ندارد.

جدی خاطرنشان کرد: با ممنوعیت واردات لوازم خانگی از کره جنوبی فرصت خوبی برای تولیدکنندگان لوازم خانگی در داخل فراهم شد تا بتوانند از نظر کمی و کیفی تولیدات خود را ارتقا دهند و آنها نیز باید قدر این فرصت را بدانند. وی افزود: اگر تولیدکنندگان لوازم خانگی کیفیت کالاهایشان را افزایش دهند و بتوانند با حداقل قیمت کالاهایشان را عرضه کنند، فرصتی برای خود آنهاست؛ چراکه زمینه برای محصولاتشان به کشورهای خارجی فراهم می‌شود و اگر از این فرصت استفاده نکنند و بخواهند کالاهای بی کیفیت و با قیمت بالا به مردم عرضه کنند بعد که فضا باز شد هیچ کس دیگر رغبتی به خرید محصول شرکت ایرانی نخواهد داشت.

آخرین وضعیت پیگیری برای پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان

عباس مقتدایی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: درخصوص پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان پیگیری‌های مستمری داشتیم. وی افزود: پس از پیگیری از وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و اقتصاد، مشخص شد که گره این مشکل در سازمان برنامه و بودجه است. مقتدایی ادامه داد: پس از اینکه این سازمان توجهی به مکاتبات و تذکرات نمایندگان نداشت، با معاون اول رییس جمهور و شخص اقای رییس جمهور مکاتبه کردم. آقای مخبر دستور اقدام را صادر کردند و رییس دفتر رییس جمهور نیز دستور بررسی و اقدام دادند ولی بعد از گذشت مدت زیادی همچنان این موضوع انجام نشده است.

مجلس دنبال حمایت از کسب و کارهای دیجیتالی در طرح فضای مجازی

نماینده خمینی شهر در مجلس گفت: طرح صیانت از فضای مجازی برای توسعه کسب و کارهای دیجیتال و اینترنتی است و نمایندگان بنا دارند که از فعالیت‌های شاغلین این حوزه حمایت کرده و از ایجاد شغل‌ در فضای مجازی پشتیبانی کنند. حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی نماینده خمینی‌شهردر مجلس شورای اسلامی با اشاره به توسعه کسب و کار دیجیتال در دو سال اخیر و در شرایط کرونایی کشور اظهار داشت: ثروت عظیم و ظرفیت بسیار بالایی پیش‌روی کشورمان با کسب و کارهای دیجیتال و اینترنتی وجود دارد که اگر از آن استفاده نکنیم مصداق فرصت‌سوزی است و از گردش مالی اقتصاد دیجیتال دنیا فاصله خواهیم گرفت.

وی افزود: کسب و کار دیجیتال و اینترنتی در زمینه توسعه اشتغال در کشور می‌تواند نقش بسیار بزرگی را ایفا کند و اگر بخواهیم برای همه بیکارانی که شغل مناسبی ندارند اشتغال لازم را ایجاد کنیم کسب و کارهای دیجیتال و اینترنتی فضای بسیار خوبی است.  نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کسب و کارهای دیجیتال و اینترنتی برای ایجاد شغل سرمایه کمتری نسبت به شغل‌های جدید ایجاد شده دارند. ضمن اینکه با توسعه روزافزون این موضوع در کشور شفافیت فعالان این حوزه بیشتر شده و دولت هم بهتر می‌تواند در روند امورات و اقدامات آنها نظاره‌گر باشد.

طرح یا لایحه‌ای برای افزایش قیمت بنزین در مجلس مطرح نیست

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، گفت: هیچ طرح یا لایحه‌ای برای افزایش قیمت حامل‌های انرژی در مجلس مطرح نیست. هادی بیگی‌نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به شایعاتی در فضای مجازی مبنی بر افزایش نرخ بنزین، اظهار داشت: هیچ طرح یا لایحه از سوی دولت برای افزایش قیمت‌های حامل‌های انرژی در مجلس مطرح نیست. وی در همین راستا افزود: هیچ بحث و موضوعی درباره افزایش نرخ بنزین و گازوئیل در کمیسیون انرژی انجام نشده و هیچ برنامه‌ای هم در این رابطه در کمیسیون وجود ندارد که بخواهد بررسی شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه معمولا برنامه‌های هفتگی کمیسیون‌ها برای 3 هفته آینده چاپ و منتشر می‌شود که هیچ برنامه‌ای در رابطه با افزایش نرخ حامل‌های انرژی در آنها وجود ندارد، ادامه داد: از طرف دولت هم هیچ لایحه‌ای در این رابطه به مجلس و به تبع آن کمیسیون انرژی به عنوان کمیسیون تخصصی ارجاع نشده است. بیگی‌نژاد بیان کرد: عده‌ای با اهدافی از جمله برهم زندن آرامش جامعه چنین شایعاتی را مطرح می‌کنند که موجب نگرانی مردم می‌شود اما باید گفت مردم نگران نباشند چنین موضوعی وجود ندارد.

انتهای‌ پیام/

کد خبر: 1116532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 30
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ذولفقار مولایی IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
      6 2
      برادرمقتدایی باتشکر به. پورابراهیمی خاطرنشان کن که بازنشستگان معلم 99مدت16ماهه منتظرند انگارد رجریان نیست وخبر ازماه های آینده می‌دهد نشان ازبی عدالتی کامل به قشر ی که حق مسلم درخواست کرده.. باتجمع.. باالتماس.. باپیگیری بزرگانی همچون شما انتظار داریم مشکل ماحل شود تشکر.
    • بلغور IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
      4 0
      البته مجلسیان به غیر از مقتدایی و چند تای دیگر بقیه مترسک هستند وانگار نه انگار که نماینده مردمند چون پاداش 14 ماه گذشته فرهنگیان را نداده اند وهیچگونه پیگیری نمیکنند حالا شما بفرمایید که اینها مترسکند یا نماینده؟
    • حسین IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
      5 0
      بابا کسی نیست بداد ما برسه چرا پاداش پایان خدمت فرهنگیان نمیدین پارسال با نصف حقوق امسال بازنشست شدیم تورم هم بیداد کرده این همه خسارت بالجبار برای گرفتن پولی که حق 30 سال دسترنج مان هست بالجبار متحمل شدیم چرا حق ما را نمیدین/منتطریم کی؟؟ جواب
    • نعمت IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
      6 1
      سلام ضمن عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما خبر نگاران عزیز و گرامی خواهشمندم سلام مارابه رئیس جمهوری اسلامی ایران آقای رئیسی برسانید و بگویید که مابه شما رأی دادیم که از حق مان دفاع کنید ودستوردهید پاداش مافرهنگیان بازنشسته سال 1399 راازسازمان برنامه وبودجه پیگیری وپرداخت کنند امامتاسفانه هنوز هم باگذشت 17ماه ازپرداخت آن خبری نیست شما را به خداقسم میدهم دستورعنایت فرماییدپاداش ما بازنشستگان فرهنگی راپرداخت کنند زیرا ماهم بیماریم ومشکل فراوان داریم دعای خیر ما بدرقه راهتان باد
    • ن IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
      4 0
      دستشان درد نکنه که اینقدر به فکر بازنشستگان فرهنگی هستند.خدایی هم هستکه به داد بازنشستگان برسه.
    • جواد از تهران IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
      4 0
      باسلام: لطفا زمان دقیقی از واریز پاداش فرهنگیان سال گذشته اعلام کنید اگر مثل خبر های خوش قبلی نیست ما واقعا خسته شدیم. ممنون از اطلاع رسانی شما.
    • معلم نادم از شغلش IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
      4 0
      مخبر میرکاظمی پاداش بی ارزش بازنشستگان فرهنگی 99 را بدهید کم کم داریم ابمانمان را از همه چیز از دست میدهیم پیامبر ص از دری که فقر بیاد از دردیگر ایمان میرود
    • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
      6 0
      واقعا ای ولا دارید. پس از پیگیری مشخص شده ک گره مشکل کجا بوده. احمقها، اینو بچه 5 ساله هم میدونه. مرد بشید گره رو وا کنید نه ک بعداز اینهمه مدت، اعلام کنید گره کجا بوده. حالا فقط یه مشکل حل شده اونم اینه ک همیشه مردم گله داشتن از اینکه مسوولان فقط بلدن حرف بزنن. الان مسوولانی اومدن روی کار، ک حرف زدن هم بلد نیستن. واقعا ک...
    • علی نجات باوندپوری IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
      5 2
      باتشکرازدکترمقتدایی بابت پیگیری پاداش بازنشستگان گلگی دارم ازسایرنمایندگان مجلس که هیچ اقدامی نمیکنن ازسایرنمایندگان خواهشمندم اقدام سریع انجام بدید
    • بیصیانت IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
      4 0
      چرا... چرا.. چرا.. پیگیری ونامه نگاری.. ودستورات.. پاداش پایان خدمت آموزش‌وپرورش پرداخت نمیشه. رسیدگیشود.. 16ماه پاسکاری
    • حسین IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
      4 0
      سلام شما پیگیری کنین چرا پاداش فرهنگیان نمیدن کی قرار پرداخت کن تا روزشماری نکنیم قبلا پاداش معلمان جانباز زودتر پرداخت میکردن مجبورمان نکنین راهپیمایی و فراخوان بدیم پاداش از پارسال 40 درصد تورم ارزشش نصف شده آیا حق ما را میدن؟؟؟؟؟؟؟!!!؟؟؟
    • محمد IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
      4 0
      ممنون از اینکه گره کارو پیدا کردین ما هم اطلاع داشتیم ک مشکل کجاست ولی لطف کنین این گره را یجوری باز کنین بخدا قسم ۱۸ماه از بازنشستگی گذشته در حق ما ظلم بزرگی شد.
    • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      4 0
      عرض سلام وادب بالاخره دولت دوست نداره گره ازکار تعدادی بازنشسته که کلی برنامه برای این پاداش که حقمون هست بازکنه همه ادرات بلافاصله بعدازبازنشستگی پاداش دریافت میکنن ماه بایدالتماس کنیم این عدالتی میفرمایین کجا رفته جامعه اسلامی همینه بخدا خسته شدیم ازاین همه انتظاروسردرگمی
    • فراموش شده IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      4 0
      با حلوا حلوا گفتن ، دهانمان شیرین نمی شود. هر روز یه نماینده همین حرفها رو میزنه تا نوبت دیگری برسه . آخه میدونین ، با ید از فرهنگیان دفاع کرد ، چون یه روزی بدرد میخورن !!! اگه راست میگی برو فریاد بزن و وسط مجلس بشین و بگو بابا مسلمون ، آدم ، مسئول!!!. طرف تو لواسون کاخ ساخته و رو دلارایی که با اعمال ناجوانمردانه بعضی ها بدست آورده غلت میزنه ، اون موقع فرهنگی بازنشسته این مملکت مثل بچه گنجیشک منتظر یه لقمه نونِ که بذارن تو دهنش. خونه تو الهیه فروخته شده 2 هزار میلیارد تومن با کمیسیون 40 میلیارد تومن. بسه دیگه خجالت بکشید. عرضه ندارین با یه قانون جامع از مفتخورای مملکت مالیات بگیرین ، اونوقت این همه بازنشسته رو سرکار گذاشتین و همچنان پول مفت این مملکت رو میریزین تو جیب یه عده فاسد که هیچ زحمتی بجز خوردن مال حروم نکشیدن. بترسید ، اول از خدا.
    • سلام IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      4 0
      از رای که به این تیم ضد بازنشسته دادم پشیمانم عدالتو دست اویز کردن
    • شهریار IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      2 0
      سلام توروخدا ما بازنشستگان فرهنگی را این هم ذلیل وخوار نکنید .آیا پاداش سی سال خدمت صادقانه وایثارگرانه فرهنگیان نتیحه اش جنین بی مهری وبی عدالتی باید باشد .کجای این کار عدالت هست .یک سال ونیم شد اون پول دیگه ارزشی نداره .آبروی ما فرهنگیان رفت دز کشور اسلامی این همه شخصیت مون خدشه دار شد خسته شدیم به خدا
    • کاوه پوررضا IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
      2 0
      نماینده ها فقط میتونستن ۱۵درصد افزایش حقوق و۲۰۰ملیون حق مسکن خودشون رو پیگیری کنند وپیش از موقع بگیرند حالا پاداش ما بعد از ۳۰ سال کارکردن داده بشه یا نشه مهم نیست
    • سمیر هاشمی IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
      3 0
      این آقای میرکاظمی والبته خیلی از مسولین مملکت بویی از عدالت نبرده اند وانگاری از کره مریخ آمده آمد و خبر ندارند مردم چه مشکلاتی دارند که سیر آگه نباشد از گرسنه
    • وثوقی علاالدین JP ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
      2 1
      از جناب مقتدایی ممنونم/ اما حکومت در عدم پرداخت پاداش معلمان انصاف نمیکنه
    • نعمت IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
      2 0
      شما رابه خداقسم میدهم که پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته درسال 1399 راپیگیری کنید تاشاید درهمین ماه پرداخت شود زیرا مابازنشستگان بعد از سی سال زحمت هم بیماروهم گرفتاریم ومشکل فراوان داریم دعای خیر ما بدرقه راهتان باد
    • مهدی IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
      1 0
      چرابه فکرمافرهنگیان بازنشسته نیستید چراپاداش پایان خدمت مارابعداز ۱۴ ماه پرداخت نمی کنید تراخدا کشور ما اسلامی است عدالتتون کجارفته
    • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
      1 0
      واقعا اگر خدایی باشه که مطمئنم هستم که هست سر پل صراط باعث بانی هایی که باعث شده آند پاداشمان بعد از یک سال و نیم پرداخت نشود یقه آشان رامی گیریم وراضی نیستیم و باید مجازات شوند ما که سپردیم به خدا . آخه این چه بی عدالتی است بعد دم از عدالت می زنند و خودشان را مسلمان می گیرند
    • سیدجلال الدین خسروی ارادتمندم IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      2 0
      چراپاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته ۱۳۹۹لطف کنید علی یارتان
    • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      1 0
      جناب آقای وزیر کار چرا پاداش بازنشستگان فنی وحرفه ای بعد از ۱۵ ماه پرداخت نمی کنید
    • بازنشسته۹۹ IR ۰۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      3 0
      پاداش بازنشستگان۹۹پرداخت کنید خودتون دختر ندارید که جهیزیه بخواد ازدواج کرده باشه ابروتون گیر خانواده شوهرش باشه پسر ندارید شغل بخواد بیکار باشه و تو خیابون دنبالش بدویین قندو فشار خون. ندارید که دارو و درمان ازمایش بخواین پسر دانشجو ندارید که شهریه امونتون بریده باشه نه ندارید شما بازنشسته ۹۹نیستید که همه مشکلات باهم به سراغتون بیاد ابروی ما و بچه های ما رو بردید
    • IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      2 0
      تا ابد به درد و رنج عذاب الهی گرفتار باشند کسانی که در پرداخت پاداش فرهنگیان مانع تراشی می کنند
    • سرشکسته US ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      3 0
      چون 16 ماه دیرشده باید پاداش رو طبق تورم 45 درصدی زیادتر بدین
    • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      1 0
      اینم ازشانس بد ما بود که سال 99بازنشست شدیم. 30سال خالصانه زحمت کشیدیم به امید پاداش پایان خدمت. با30 سال خدمت حقوق 6هفت میلیون، با این تورم به وسط ماه نکشیده تموم میشه. کسی هم به فکر ما نیست. اگه خودشون این مشکلات رو داشتن اون وقت مارو درک میکردن.بعدیکسال این پول دیگه چه ارزشی داره؟
    • IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      1 0
      چرا کسی جواب گونیست من آلان دو ساله بازنشسته شدم خبری از پاداش نیست چرا آموزش به ما که رسید گرسنه شد بوجه نداره
    • ناشناس IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
      1 0
      فقط باید برای قانون این مملکت غبطه خورد که کوچکتری که بوسیله مافوقش صاحب پست شده هیچ اعتنایی به دستور او برای پرداختها منجمله طلب پرستاران وپاداش فرهنگیان وطلب ده ساله انها ندارد تاسف تاسف تاسف تاسف