باز هم وعده وزیر ارشاد برای اختصاص کمک معیشتی به هنرمندان/ تبلیغات خروج ارز از کشور ممنوع شد

مطابق روال آخر هفته‌ها مروری داریم بر مهم‌ترین رویدادهای عرصه فرهنگ و هنر کشور در هفته‌ای که پشت‌سر گذاشتیم.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری ایسکانیوز، در هفته گذشته، فرهنگ و هنر در کشور رخدادهایی را پشت سر گذاشت که در ذیل به تعدادی از آنها اشاره می‌کنیم:

رهبر انقلاب: حادثه بزرگداشت شهیدان تازه شروع شده و باید با ابتکار ادامه یابد

رهبر انقلاب در دیدار دست‌اندرکاران کنگره‌ی شهدای استان زنجان فرمودند: با گذشت چند سال از دفاع مقدّس، حادثه‌ی بزرگداشت شهیدان شروع شده و ادامه پیدا خواهد کرد و باید ادامه پیدا کند.

کنگره ملی بزرگداشت 3535 شهید استان زنجان صبح امروز با حضور سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران، آیت‌الله خاتمی امام جمعه استان و جمعی از مسئولان لشکری، کشوری در مصلی خاتم الانبیا(ص) زنجان آغاز شد.

اختصاص ‌کمک معیشت به خبرنگاران

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جدا از ۱۰ هزار واحد مسکنی که برای خبرنگاران در نظر گرفته شده بود، ۱۴ هزار واحد دیگر نیز به این طرح طی تفاهمنامه‌ای با وزارت راه و شهرسازی اضافه شد.

محمد مهدی اسماعیلی از حمایت از خبرنگاران خبر داد و اظهار داشت: در کل کشور با نگاه ویژه در حال بررسی معیشت حوزه خبر و خبرنگاران هستیم.

وی افزود: با استفاده از این طرح خبرنگاران نیز همانند سایر هنرمندان می‌توانند از امتیازهای صندوق اعتباری هنر استفاده کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: جدا از 10هزار مسکنی که برای خبرنگاران در نظر گرفته شده بود، 14هزار واحد دیگر نیز به این طرح طی تفاهم نامه‌ای با وزارت  راه و شهرسازی اضافه شد و به زودی جزئیات طرح کمک معیشت خبرنگاران و اصحاب فرهنگ و هنر اعلام خواهد شد.

ممنوعیت تبلیغات خروج ارز از کشور

ساترا با ارسال تذکر کتبی، ممنوعیت نمایش تبلیغاتی که مشوق خروج سرمایه انسانی، فکری و مالی از کشور باشد را به رسانه‌های متخلف ابلاغ کرد.

در پی تبلیغات بنگاه‌های خرید ملک در خارج از کشور در برخی از رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر، ساترا با ارسال تذکر کتبی، ممنوعیت نمایش تبلیغاتی که مشوق خروج سرمایه انسانی، فکری و مالی از کشور باشد را به رسانه‌های متخلف ابلاغ کرد.

پیش از این ساترا پیش‌نویس دستورالعمل تبلیغاتی‌اش را جهت نظرخواهی عمومی روی سایت خود به آدرس yun.ir/wv3109 منتشر کرده بود. پس از نظرخواهی از متخصصان و جمع‌بندی نظرات، این دستورالعمل نهایی و به رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ابلاغ خواهد شد.

رمضانی مدیرعامل موسسه خانه کتاب شد

علی رمضانی با حکم معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سمت مدیرعاملی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران منصوب شد.

یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور حکمی علی رمضانی را به‌عنوان مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران منصوب کرد.

محمد خزاعی اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه تهران را ترک کرد

محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی در آیین اختتامیه سی‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران که شامگاه یکشنبه در کتابخانه جندی شاپور ایران مال برگزار شد با انتقاد تند از سواستفاده تبلیغاتی ایرانمال از جشنواره فیلم کوتاه تهران مراسم اختتامیه را ترک کرد.

رییس سازمان سینمایی پس از چند بار حضور پیاپی مدیران مجموعه ایران مال در جایگاه و سن و تبلیغ گسترده از مجموعه ایرانمال نسبت به فضای حاکم بر اختتامیه انتقاد کرد و افزود: به مجموعه ایرانمال پیشنهاد می کنم برای خودشان یک جشنواره جداگانه برگزار کنند.

خزاعی گفت: همپنین از مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران و دبیر جشنواره می خواهم حرمت، وجاهت ‌و استقلال جشنواره و صمیمت اجتناب ناپذیر آن را که با حضور جوانان فیلمساز و آینده سازان سینما شکل می‌گیرد حفظ کنند.

وی در اعتراض به استاندارد نبودن مراسم و حضور آدم های نامربوط و بی ربط با حوزه فرهنگ و سینما و تبلیغ اشرافی گری و فضای به دور از سادگی پس از انتقاد شدید مراسم را ترک کرد. مراسم اختتامیه در شرایطی برگزار شد که جای خالی فیلمسازان جوان و هنرمندان سینمای جوان و اصحاب رسانه مشهود بود.

سی‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری سیدصادق موسوی ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۰ (۱۹ تا ۲۴ اکتبر ۲۰۲۱) در مجموعه ایران مال برگزار و شامگاه یکشنبه ۲ مهر ماه با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

همزمان با فرا رسیدن ۲۷ ربیع الاول صورت گرفت؛راه اندازی پویش «ما عاشق محمدیم (ص)» در فضای مجازی

پویش مجازی «ما عاشق محمدیم (ص)» با محوریت ترویج فضایل پیامبر مهربانی ها، همزمان با سالروز میلاد نبی گرامی اسلام و روز اخلاق و مهرورزی در فضای مجازی آغاز به کار می‌کند.

مرضیه خسروی بروجنی دبیر اجرایی پویش مجازی «ما عاشق محمدیم (ص)»، با اشاره به شخصیت والای پیامبر اسلام و اینکه ابراز عشق و علاقه به آن حضرت، به ارتقای همبستگی بیشتر مسلمین می‌انجامد، از آغاز به کار پویش «ما عاشق محمدیم (ص)» از سالروز میلاد حضرت محمد (ص) تا بعثت رسول اکرم (ص) خبر داد.

خسروی بروجنی ادامه داد: پویش «ما عاشق محمدیم (ص)» به دنبال تاکید بر معرفی و آشنایی مردم با چهار ویژگی اخلاقی آن حضرت تمرکز دارد و علاقمندان می‌توانند در فضای مجازی با منشن کردن فردی که دارای این صفات اخلاقی هستند و همچنین دعوت از دیگران به پیوستن به پویش در این برنامه شرکت نمایند و بعلاوه تجربه شخصی خود از تعامل با افرادی که دارای این فضائل اخلاقی هستند در قالب ویدئو با حداکثر حجم ۴۰ مگابایت در فرمت mp۴ به دبیرخانه پویش ارسال نمایند تا در صفحه مجازی پویش به نشانی welovemohamammad۱۴۴۳@ باز نشر داده شود.

به گفته وی، از آبان (میلاد نبی مکرم اسلام) تا بعثت پیامبر اسلام (ص)، هر ماه یک پوستر و یک محصول مجازی (تیزر) با رویکرد یکی از ویژگی‌های اخلاقی حضرت محمد (ص) به ترتیب، ««چشم پوشی و گذشت»، «خوش اخلاقی»، «مهربانی با کودکان» و «کمک به نیازمندان» تولید و علاوه بر انتشار در فضای مجازی در تمامی شبکه‌های نشر فرهنگسراها و مراکز فرهنگی شهر تهران باز نشر داده می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1116638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =