تاسیس معاونت فناوری در وزارت علوم به تحقق اقتصاد دانش‌بنیان کمک می‌کند

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم گفت: تاسیس معاونت فناوری در این وزارتخانه گام مهمی در راستای اقتصاد دانش‌بنیان است و به تحقق این مهم کمک شایانی می‌کند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، علی خطیبی معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پس از آیین معارفه سرپرست دانشگاه کاشان و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وزارت علوم با توجه به حجم زیاد دانش‌آموختگان دانشگاهی، جوانان مستعد و کسب و کارهایی که پاسخگوی نیازهای آنان نیست، به دنبال تاسیس معاونت فناوری در این وزارتخانه است.

وی با یادآوری اینکه اقتصاد دانش‌بنیان جزو سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب و شروع آن از دانشگاه است، خاطر نشان کرد: تاسیس معاونت فناوری در وزارت علوم، استارت‌آپ‌های ایجاد شده از سوی دانش‌آموختگان را تسهیل و منظومه زیست محیطی نوآوری را وارد دانشگاه می‌کند.

خطیبی افزود: در صورت فعالیت معاونت فناوری وزارت علوم، علاوه بر حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز رشد، از ایده‌های دانشجویان برای کسب و کار تسهیل و حمایت می‌شود و وضعیت اشتغال به عنوان یکی از چالش‌های اصلی جوانان ارتقا می‌یابد.

گفتنی است در آیین تکریم و معارفه رییس سابق و سرپرست جدید دانشگاه کاشان، از عملکرد دکتر زراعت رئیس سابق دانشگاه کاشان قدردانی و دکترعباس کتابی به عنوان سرپرست جدید این دانشگاه معرفی شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1116657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =