انتصابات فامیلی سوژه کاربران مجازی/ چه کسانی موافق بازگشایی مدارس هستند؟

مطابق روال آخر هفته‌ها مروری داریم بر مهم‌ترین اخبار هفته که در ادامه می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، مطابق روال آخر هفته‌ها مروری داریم بر مهم‌ترین اخبار هفته که در ادامه می‌خوانید.

سوژه داغ هفته: چراغ سبز ستاد کرونا برای بازگشایی مدارس

علی‌رغم سرعت گرفتن روند واکسیناسیون، مسئولان از احتمال ورود به پیک ششم کرونا خبر می‌دهند و محدودیت‌ها هم به قوت خود باقی است. از طرفی بازگشایی حداقلی مدارس و بازگشت کارمندان به محل کار تهران را به روزهای پرترافیک بازگرداند و حالا نگرانی‌هایی وجود دارد که اگر مدارس بازشوند، وضعیت کرونا چطور خواهد شد و از جهتی آیا بازگشایی بار ترافیکی را بیشتر می‌کند یا خیر؟

با این حال مجلسی‌ها موافق بازگشایی هستند و رییس کمیسیون آموزش هم معتقد است که ستاد کرونا هم در این باره با مجلس هم‌نظر است. علیرضا منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، درباره بازگشایی حضوری مدارس با توجه به افزایش سرعت واکسیناسیون در کشور گفت: با توجه به اینکه مدارس دو سال است به صورت غیرحضوری اداره می‌‎شوند، به شدت از ناحیه کیفیت آموزشی آسیب دیده‌ایم؛ بخش عمده‌ای از خانواده‌ها خواستار بازگشایی حضوری مدارس شده‌اند.
بر همین اساس ستاد ملی کرونا برای بازگشایی مدارس نیز چراغ سبز داده است تا مدارس به صورت ترکیبی بازگشایی شوند.

پربحث‌های هفته: جزئیات رتبه‌بندی معلمان و انتخاب وزیر آموزش و پرورش

رتبه بندی معلمان از آن دست سوژه‌هایی است که جمعیت کثیری را در کشور تحت تاثیر قرار می‌دهد و از یک سو معلمان مطالبه می‌کنند که پس از سال‌ها تغییری در وضعیت پرداختی‌هایشان ایجاد شود و از طرف دیگر مسئولان هنوز بر سر جزییات و نحوه اجرا توافق ندارند.
اخرین اظهار نظر در این باره، صحب‌های وزیر پیشین آموزش و پرورش است؛ حمیدرضا حاجی بابایی؛ رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: به دنبال آن هستیم نظام رتبه بندی، نظام مستقل ویژه معلمان کشور باشد مانند نظام ویژه دانشگاهیان؛ تمام اعدادی که درباره اعتبار و منابع مورد نیاز اجرای رتبه‌ بندی معلمان مطرح شده است را قبول ندارم، ما حاضریم رتبه‌بندی را در سقف ۳۰ هزار میلیارد تومان برای یک سال اجرا کنیم؛ ارائه آمار و ارقام مبهم برای مقابله با نظام رتبه بندی است.

خبرها حکایت از این دارد که قرار است تنها وزارت خانه بی‌وزیر صاحب وزیر شود. سید محمد حسینی؛ معاون رئیس جمهور در امور مجلس در خصوص انتخابات و انتصابات و انتخاب وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: طبق قانون اساسی رئیس جمهور برای انتخاب و معرفی وزیر سه ماه فرصت دارد کما اینکه هم اکنون آموزش و پرورش با حضور سرپرست در حال اداره شدن است اما با توجه به مهم بودن این وزارت گزینه‌های متعددی مطرح هستند و با تأمل این کار انجام می‌شود. طی هفته آینده تصمیم نهایی اتخاذ می‌شود و انشاالله فردی که انتخاب می‌شود از هر جهت توانمد باید و در رأس این وزارت خانه مهم قرار بگیرد.

سوژه مجازی‌ها: انتصابات فامیلی برخی مسئولان

انتصابات فامیلی برخی مسئولان هم به سوژه داغ کاربران در فضای مجازی بدل شد و برش‌هایی از صحبت‌های شهردار تهران در روزهای انتخابات و وعده‌های او در مبارزه با انتصاب اعضای فامیل را در کنار حکم انتصاب داماد او در سمت مشاور در شهرداری تهران را در کنار هم قرار دادند و موجی از انتقادها علیه شهردار فعلی تهران و نامزد سابق ریاست جمهوری به راه افتاد.

ماجرا به اینجا رسید که شهردار تهران در توییتی گفت : حیدری هیچ رابطه استخدامی با شهرداری ندارد و هیچ دریافتی هم نخواهد داشت. قرار است از حضور وی برای نظارت و اشراف بنده در پروژه هوشمند سازی تهران استفاده شود.

مهدی چمران؛ رییس شورای شهر هم تاکید کرد که موضوع را پیگیری می‌کنم و گویا براساس نسبت و این چیزها نبوده اما سوال می‌پرسم و این را هم بگویم که اگر یک نفر از نزدیکان باشد هم می‌تواند جایگاه داشته باشد به شرط اینکه توان و قابلیت پذیرش انتصابات را داشته باشد.

این پاسخگویی‌ها کارساز نبود تا جایی که اقای شهردار حکم را لغو کرد. او در این باره توضیح داد: برای رسمیت بخشیدن و رعایت شفافیت حکم رسمی صادر کردم و برای پرهیز از مضرات احتمالی به دفتر خود دستور دادم هیچگونه اثر استخدامی، مالی و حق امضا بر آن مترتب نباشد. اما این انتصاب به دلیل نسبت فامیلی، موجب شکل‌گیری ابهام و گلایه در برخی دلسوزان انقلاب و دلخوری مردم عزیزتر از جانم شد. مردمی که از ابتدای انقلاب همواره خود را در سنگر جانفشانی و فداکاری برای آنها دیده‌ام.
می‌خواهم برای مردم نوکری کنم و شهر با رای و نظر مردم اداره شود. با احترام به نظر این ولی‌نعمتان انقلاب حکم صادره برای آقای حیدری را ملغی می‌کنم.

سوژه‌های کرونایی هفته: دو واکسن ایرانی در راه بازار

محسن زهرایی؛ اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت با اشاره به این‌که واکسن کرونا به میزان کافی در کشور وجود دارد و در هفته‌های آینده نیز تعداد زیادی واکسن به دستمان می‌رسد، اظهار کرد: تا به امروز ۱۳۶میلیون دوز واکسن کرونا تامین شده که حدود ۱۲ میلیون دوز آن، تولید داخلی بوده است.
وی افزود: با ورود تولیدکنندگان جدید این میزان افزایش می‌یابد؛ واکسن اسپایکوژن در هفته آینده در مراکز واکسیناسیون توزیع خواهد شد؛ انتظار می‌رود واکسن‌های رازی و فخرا نیز مجوز بگیرند و  طی دو هفته آتی توزیع‌شان آغاز شود.
زهرایی ادامه داد: تولیدکنندگان داخلی وضعیت روبه رشدی دارند و برای دوز یادآور عمده اتکای ما بر واکسن‌های ایرانی کرونا خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1116662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =