تحقیق و تفحص مجلس از شرکت ملی پالایش و پخش

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: طرح تحقیق و تفحص از شرکت ملی پالایش و پخش به هیات رئیسه مجلس ارسال شده و در نوبت بررسی در صحن قرار دارد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز، مصطفی نخعی اظهار کرد: ارائه گزارش‌های متعدد تخلف در حوزه‌های زیرمجموعه شرکت ملی پالایش و پخش مانند نحوه رسیدگی به وضعیت پرسنل نفت، صادرات فرآورده‌های نفتی و دوگانه سوزکردن خودروهای عمومی ازجمله دلایل تحقیق و تفحص از این شرکت است.

وی افزود: این طرح موضوعات مختلفی را در رابطه با شرکت ملی پالایش و پخش همچون دوگانه سوزکردن خودروهای عمومی، قراردادهای پژوهشی، حمل و نقل، صادرات فرآورده‌های نفتی و وضعیت برندهای فعال در حوزه جایگاه‌های سوخت را مدنظر قرار داده است.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه ادامه داد: گزارش‌های بسیاری در رابطه با بروز تخلف در حوزه صادرات نفتی به دست ما رسیده است که باید در تحقیق و تفحص صحت و سقم آن را بررسی کرده و درصورت محرز شدن آن به دستگاه‌های قضایی ارجاع داده شود.

وی با بیان اینکه اشکالاتی نیز در مصوبه شورای اقتصاد درخصوص دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی دیده شده است، افزود: طبق بررسی‌های ما تخلفاتی در حوزه اجرایی این مسئله در شرکت ملی پخش و فرآورده‌های نفتی اتفاق افتاده لذا به این موضوع ورود کرده و درخواست تحقیق و تفحص از این شرکت را داریم.

به گفته سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، نحوه رسیدگی به وضعیت پرسنل نفت، نحوه و میزان فرآورده دریافتی از پالایشگاه‌ها و خطوط لوله و توزیع آن بین مصرف‌کنندگان (عمده، جزء، مجاری عرضه، نیروگاه‌ها، ادارات و غیره)، چگونگی ایفای وظایف شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران براساس قوانین و مقررات، بررسی سوخت‌رسانی به کشتی‌ها و شناورهای کوچک و بزرگ در دریا، اسکله و... که اصطلاحا بانکرینگ می‌گویند و نحوه و چگونگی و میزان مالیات و عوارض ارزش افزوده پرداختی از دیگر محورهای تحقیق و تفحص از شرکت ملی پالایش و پخش به شمار می‌آیند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1116673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =