مجلس به طرح شفافیت اموال ورود نخواهد کرد / تصمیم‌گیر نهایی مجمع تشخیص مصلحت

محمدصالح جوکار عنوان کرد: نظر نهایی راجع به طرح شفافیت اموال مسئولان را مجمع تشخیص مصلحت نظام خواهد داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، ماجرای محرمانه بودن اموال مسئولان چندی پیش از سوی برخی رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها در حالی مطرح شد که این مصوبه را به مجلس یازدهم نسبت می‌دادند، در حالی که محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس یازدهم برای محرمانه بودن اموال مسئولان هیچ مصوبه‌ای نداشته است، فرآیند تصویب قانون در مجلس کاملا مشخص است و نمایندگان در این خصوص تصمیمی نگرفته اند.

محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز عنوان کرد: طرح شفافیت اموال مسئولان در مجلس هشتم تصویب شده و هیچ ارتباطی با مجلس یازدهم ندارد.

وی ادامه داد: این طرح از شورای نگهبان برگشت خورده و وارد مجمع تشخیص مصلحت نظام شده و هنوز مشخص نیست که در آنجا مصوب شده یا در حد اطلاع‌رسانی بوده، چرا که این مسئله به طور رسمی اعلام نشده است.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس همچنین اظهار کرد: نظر نهایی راجع به طرح شفافیت مسئولان را مجمع تشخیص مصلحت نظام خواهد داد.

جوکار در ادامه در خصوص اینکه آیا مجلس یازدهم این امکان را دارد که مصوبه مجمع تشخیص را اصلاح کند یا خیر، گفت: طبق آیین‌نامه، مجلس به این طرح ورود نخواهد کرد زیرا مجمع تشخیص مصلحت نظام نهاد بالادستی است که برای این موضوع تصمیم می‌گیرد و مجلس نمی‌تواند مصوبات مجمع را لغو کند.

وی در پایان عنوان کرد: در واقع، سیر کار به این صورت است که مصوبات مجلس وارد شورای نگهبان شده و اگر در آنجا تایید نشود با رای مجلس به مجمع تشخیص مصلحت نظام بر می‌گردد که در این صورت، یا مجلس بر رای خود پافشاری می‌کند و یا اصلاحات مورد نظر شورای نگهبان را انجام می‌دهد و اگر مجلس بر رای خود پافشاری کرد نهایتا طرح را با رای نمایندگان به مجمع تشخیص مصلحت می‌دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1116678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =