امکان پذیرش حضوری ۱۲ درصد دانشجویان وجود دارد

رئیس دانشگاه علم و صنعت گفت: درصورت رعایت پروتکل‌های‌ بهداشتی و با توجه به امکانات و زیرساخت‌های دانشگاه، تنها می‌توان نسبت به پذیرش‌حضوری‌ ۱۰ تا ۱۲ درصد دانشجویان اقدام کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، چندی پیش وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد که مقطع کارشناسی از ۱۵ آبان ماه به صورت حضوری در کلاس درس فعالیت داشته باشند. اما چند روز بعد معاون آموزشی وزارت علوم اعلام کرد که امکان بازگشایی و آغاز آموزش حضوری دانشجویان از ۱۵ آبان ماه وجود ندارد و این تاریخ برای دانشجویان کارشناسی به منزله الزام آموزش حضوری نیست، بلکه دانشگاه‌ها از این تاریخ می‌توانند در برای بازگشایی برنامه‌ریزی کنند.

منصور انبیا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز با اشاره به وضعیت بازگشایی دانشگاه علم و صنعت از ۱۵ آبان‌ماه اظهار کرد: زیرساخت‌های هر دانشگاه در راستای حرکت از آموزش مجازی به سمت آموزش حضوری نسبت به یکدیگر متفاوت است. از آنجایی که دانشگاه علم و صنعت خوابگاه‌محور است، طبیعتا امکان برگزاری کلاس‌های درس برای تمامی دانشجویان دانشگاه به صورت حضوری ممکن نیست.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم نسبت به بازگشایی دانشگاه علم و صنعت با رعایت تمامی دستورالعمل بهداشتی اقدام کنیم، ظرفیت خوابگاه‌های دانشگاه ۵۰ درصد کاهش پیدا می‌کند. طبیعتاً در چنین شرایطی نمی‌توان نسبت به پذیرش چند نفره دانشجویان در اتاق‌های خوابگاه اقدام کرد. 

رئیس دانشگاه علم و صنعت گفت: براساس دستورالعمل بهداشتی کلاس‌های درس را نمی‌توان با بیش از ۱۵ دانشجو برگزار کرد. این در حالی است که ۷۵ درصد کلاس‌های دانشگاه علم و صنعت بیش از ۱۵ نفر دانشجو دارد. این موارد از جمله محدودیت‌هایی است که برای بازگشایی دانشگاه‌ها با آن مواجه هستیم. 

وی خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنیم، با توجه به امکانات و ظرفیت خوابگاه‌های دانشگاه علم و صنعت، در بهترین حالت می‌توانیم نسبت به پذیرش ۱۰ تا ۱۲ درصد دانشجویان به صورت حضوری اقدام کنیم. وزیر علوم تحقیقات و فناوری نیز تاکید کرد که سلامتی دانشجویان برای ما در اولویت قرار دارد.

انبیا افزود: در صورت بهبود وضعیت کرونا در کشور و کاهش محدودیت‌ها می‌توان نسبت به پذیرش دانشجوی بیشتری در دانشگاه علم و صنعت اقدام کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1116692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =