عراق: آمریکا برای مبارزه با داعش همکاری نمی‌کند

یک فرمانده الحشد الشعبی عراق گفت بسیاری از کشورهای منطقه در پی انحلال این نیرو هستند و آمریکا نیز در جنگ علیه داعش همکاری نمی‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز، «عبدالله الزیادی» فرمانده تیپ ۴۱ الحشد الشعبی (مستقر در استان صلاح‌الدین) در سخنانی گفت که همزمان برخی طرف‌های داخلی و خارجی در راستای اهداف داعش و مبارزه با الحشد الشعبی عمل می‌کنند.

به نوشته کانال تلگرامی صابرین نیوز، او گفت که نیاز به وجود یک اتاق عملیات مشترک  با حضور همه نهادهای امنیتی جهت تبادل اطلاعات وجود دارد و تروریست‌های داعش که در خاک عراق دست به عملیات می‌زنند از خارج مرزهای این کشور وارد می‌شوند. او با انتقاد از عملکرد نیروهای نظامی و امنیتی عراق، گفت که همه عملیات‌هایی که علیه داعش انجام می‌گیرد، به نوعی واکنش محسوب می‌شود.

این فرمانده الحشد الشعبی همچنین گفت که ائتلاف آمریکایی ضد داعش نیز هیچ همکاری در راستای ارائه اطلاعات در خصوص تحرکات داعش نمی‌کند.

 «عبدالله الزیادی» همچنین گفت که بودجه‌ای که برای الحشد الشعبی در نظر گرفته می‌شود، بخش عمده آن صرف پرداخت حقوق نیروها می‌شود و از سوی دیگر نیاز است تا در خصوص سلاح‌هایی که در اختیار الحشد قرار می‌گیرد تجدید نظر شود.

او در ادامه تأکید کرد که الحشد الشعبی جزئی از معادله منطقه‌ای شده و از این رو بسیاری از کشورهای منطقه و همجوار عراق به دنبال انحلال این نیرو هستند.

سخنان این فرمانده الحشد الشعبی در حالی است که تروریست‌های داعش در یک هفته گذشته دو عملیات خونین در استان دیالی داشتند. یک بار در شامگاه سه‌شنبه هفته گذشته، با سلاح‌های نیمه‌سنگین و سبک به اهالی روستای الرشاد حمله کردند و در این یورش ۱۳ نفر کشته و دست‌کم ۱۰ تن دیگر مجروح شدند و بار دیگر شامگاه پنج‌شنبه نیز عده‌ای از تروریست‌ها به روستای نهر الامام هجوم برده و هفت نفر را کشتند و همچنین تعدادی از خودروها و خانه‌های این روستا را به آتش کشیدند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1116753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =