قهرمان تحولی جدید در گیشه/ پوست گذری بر افسانه‌های آذربایجان

روند اکران در سینمای ایران همچنان بر پایه امید و انتظار تعریف می‌شود، امید سینماداران به حضور تماشاگران در سالن و انتظار تماشاگران برای نمایش فیلم‌های جذاب و به یاد ماندنی.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری ایسکانیوز، روند اکران در سینمای ایران همچنان بر پایه امید و انتظار تعریف می‌شود، امید سینماداران به حضور تماشاگران در سالن و انتظار تماشاگران برای نمایش فیلم‌های جذاب و به یاد ماندنی ادامه دارد و در این میان فیلم سینمایی قهرمان با کارگردانی اصغر فرهادی در سه روز ابتدایی اکران رقم یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان را برای خود ثبت کرد و با این روند اکران قهرمان تحولی جدی در وضعیت گیشه ایجاد خواهد کرد.

سینمای ایران در هفته‌ای که گذشت (۱تا ۷ آبان)، فروش چهار میلیارد و ۲۶ میلیون تومانی را با یک میلیون و ۳۴۳ هزار مخاطب تجربه‌ کرد. فروشی که نسبت به هفته گذشته سه میلیارد تومان افزایش داشته و گیشه سینما نیمی از این فروش را مدیون فیلم سینمایی قهرمان به کارگردانی اصغر فرهادی است.

فیلمی که در سه روز اکران توانست رقمی معادل یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان را به دست آورد و جایگاه «دینامیت» به کارگردانی مسعود اطیابی را پس از ۴ ماه تصاحب کند. «قهرمان» ۱۰ روز پیش برای حضور در مراسم اسکار معرفی شد.

«فروشنده» که سال ۱۳۹۴ در ایران اکران شد، توانست ۱۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان را برای گیشه خود ثبت کند و همچنین در سینماهای ایالات متحده نیز دو میلیون و ۴۰۰ هزار دلار و در سینماهای فرانسه یک میلیون ۸۰۰ هزار یورو بفروشد. فروش جهانی «جدایی نادر از سیمین» اصغر فرهادی از «فروشنده» هم بیشتر بود. این فیلم در سینماهای ایران تقریبا چهار میلیارد و ۳۴۰ میلیون تومان و در سینماهای جهان ۱۹ میلیون و ۶۸۰ هزار دلار بوده است.

داستان قهرمان چیست؟

گفتنی است، قهرمان در شهر شیراز فیلم‌برداری شده است، داستان کاراکتری به نام رحیم را دنبال می‌کند که از همسرش جداشده و به علت بدهی در زندان است. در یک مرخصی دوروزه، سرنوشت ۱۷ سکه طلا را سر راه رحیم می‌گذارد اما وی پس از پی بردن به آن‌که این سکه‌ها برای بازپرداخت بدهی و آزادی از زندان کافی نیستند تصمیم می‌گیرد آن‌ها را به صاحب اصلی‌شان برگرداند. این اقدام فداکارانه از رحیم در شبکه‌های اجتماعی یک ستاره می‌سازد اما... .

این فیلم که محصول مشترک ایران و فرانسه است و اولین بار در بخش رقابتی جشنواره کن اکران و با تحسین منتقدان روبرو شد، در جشنواره یادشده هم جایزه بزرگ و هم جایزه فرانسوا شاله را از آن خود کرد، در این فیلم که نماینده ایران در اسکار ۲۰۲۰ است، امیر جدیدی، محسن تنابنده، فرشته صدرعرفایی و سارینا فرهادی و جمعی از بازیگران بومی شهر شیراز ایفای نقش کرده‌اند.

قهرمان تحولی جدید در گیشه/ پوست گذری بر افسانه‌های آذربایجان

دینامیت بیشتر فروخت یا قهرمان؟

فیلم سینمایی «دینامیت» در مدت ۴ ماه توانست ۱۸ میلیارد تومان را برای خود ثبت کند و قبل از اکران «قهرمان» پرفروش ترین فیلم یک سال و ۹ ماه اخیر به شمار می‌آمد. زمانی که «دینامیت» اکران شد در سه روز اول ۵۰۰ میلیون تومان فروش داشت در حالی که «قهرمان» در مدت زمان مشابه یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان را برای خود ثبت کرد.

البته تقریبا یک ماه بعد از اکران «دینامیت» با موج پنجم کرونا مواجه شدیم و آن زمان هم واکسیناسیون به صورت گسترده انجام نشده بود. در حال حاضر با بهبود وضعیت شیوع کرونا، افزایش واکسیناسیون و اکران فیلم‌های تازه و متنوع در سینما مخاطبان تمایل بیش‌تری برای حضور در سالن‌ها دارند.

پرفروش‌ها و کم‌فروش‌های اکران

«دینامیت» با بیش از ۱۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان فروش در ۴ ماه اخیر ، در هفته گذشته، یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از گیشه به دست آورد. اگرچه برای شرایط کرونایی بد نیست، ولی نشان دهنده افت فروش این فیلم کمدی، به نسبت ماه نخست اکران فیلم است.

«درخت گردو» هم که دو ماه است روی پرده آمده، در هفته گذشته ۲۵۸ میلیون تومان فروخت که برای یک درام تلخ، عدد بدی نیست اما نسبت به دو هفته گذشته کاهش فروش داشته است.

قهرمان تحولی جدید در گیشه/ پوست گذری بر افسانه‌های آذربایجان

فیلم سینمایی «پوست» به کارگردانی برادران ارک از ۲۱ مهرماه به فیلم‌های در حال اکران پیوست و توانست در این مدت با بیش از ۱۹ هزار مخاطب در ۱۴۴ سالن بیش از ۴۱۰ میلیون تومان فروش را تجربه کند.

این فیلم در جشنواره سی و هشتم فیلم فجر، نظر بسیاری از منتقدان و مخاطبان را به خاطر ژانر متفاوت، بازی‌های درخشان، سنت شکنی و جسارت در محتوا به خود جلب کرد و هفت نامزدی در رشته‌های مختلف، دو سیمرغ بلورین بهترین فیلم هنر و تجربه و بهترین موسیقی را از آن خود کرد، داستان این فلیم که بر پایه افسانه ‌های محلی منطقه آذربایجان است و با محوریت عشق، جادو و خرافه پرستی روایت می‌شود. پوست داستان رابطه یک مادر و پسر جوانش را تعریف می کند که در مناسبات خود دچار مشکل شده و مادر برای حل مشکلات به جادو و دعانویسی رو می آورد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1116762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • امیر IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      1 0
      به نظر بنده دینامیت بسیار بهتر از بقیست