تداوم گران‌فروشی در بازار لوازم خانگی / چرا قیمت‌ها کاهش نمی‌یابد

مشاهده وضعیت بازار لوازم خانگی نشان از آن دارد که نه‌تنها لیست شرکت‌ها اصلاح نشده بلکه قیمت‌ها از ۵ تا ۲۰ درصد هم افزایش یافته است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز، اواخر مهرماه امسال بود که تابش رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در پاسخ به اینکه سازمان حمایت در واکنش به افزایش قیمت لوازم خانگی توسط برخی تولیدکنندگان چه اقدامی انجام داده است، گفته بود "اخیراً برخی از تولیدکنندگان لوازم خانگی بین 3 تا 7 درصد قیمت بعضی محصولات تولیدی خود را افزایش داده بودند که پیرو جلسه سازمان حمایت با این تولیدکنندگان، آنها مکلف شدند افزایش قیمت را لغو و قیمت‌ها را اصلاح کنند و به قیمت قبل بازگردانند".

رئیس سازمان حمایت با بیان اینکه به تولیدکنندگان لوازم خانگی اعلام شده است قیمت‌ها را اصلاح کنند، گفت: مطابق این دستور تولیدکنندگان هم قیمت‌ها را به قیمت‌های قبلی بازگردانده‌اند.

اظهارات رئیس سازمان حمایت در توقف افزایش قیمت لوازم خانگی در حالی مطرح می‌شود که با گذشت 10 روز از این دستور نه‌تنها قیمتی اصلاح نشده است بلکه تعدادی از کارخانجات افزایش بیشتر قیمت‌ها را اعمال کرده‌اند.

مشاهدات از بازار لوازم خانگی نشان می‌دهد با شروع فصل سرما یکی از کالاهایی که شاهد افزایش 20درصدی قیمت‌ها بوده بخاری است، علاوه بر این تعدادی از تولیدکنندگان جشنواره‌ها تخفیفات خود را در محصولات برداشته‌اند و با افزایش بیش از 10درصدی کالاها را در بازار عرضه می‌کنند. تعداد دیگری از تولیدکنندگان هم لیست جدید قیمت‌ها را برای عرضه‌کنندگان ارسال کرده‌اند تا در عرضه جدید محصولات آن قیمت‌ها را اجرایی کنند.

جالب اینجاست به‌دلیل رکود شدید بازار لوازم خانگی عرضه محدود شرکت‌های تولیدی محسوس نیست در حالی که اگر تقاضایی در بازار بود به‌طور حتم کاهش عرضه کالا به بازار خود را نشان می‌داد.

روی‌هم‌رفته مشاهده وضعیت بازار لوازم خانگی نشان از آن دارد که نه‌تنها لیست شرکت‌ها اصلاح نشده است بلکه قیمت‌ها از 5 تا 20 درصد هم افزایش یافته است، به‌نظر می‌رسد سازمان حمایت به‌جای برگزاری جلسات بی‌حاصل با تولیدکنندگان باید ضمن شنیدن دغدغه واحدهای تولیدی فکری به حال بازار بلاتکلیف لوازم خانگی کند که مدام با حجم بالای کالاهای قاچاق و گرانی محصولات داخلی روبه‌رو است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1116778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =