کاهش ۰.۲ درصدی قیمت مسکن

قیمت مسکن در مهرماه با کاهش ۰.۲ درصدی نسبت به شهریورماه مواجه شد و تعداد معاملات نیز ۳۰ درصد رشد کرد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز، بر اساس گزارش بانک مرکزی از معاملات مسکن کشور متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاههای معاملات ملکی شهر تهران در مهرماه سال جاری ۳۱۶.۳ میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل ۰.۲ درصد کاهش نشان می‌دهد.

بر مبنای این گزارش، تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به حدود ۵.۵ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل ۲۹.۸ و ۳۶.۸ درصد کاهش نشان می دهد.

قیمت مسکن

*رشد ۱۸ درصد قیمت مسکن نسبت به سال گذشته

همچنین روند نزولی رشد نقطه به نقطه قیمت مسکن معامله شده در شهر تهران در ماه گذشته تداوم یافت؛ بر این اساس متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده در شهر تهران در مهر ماه سال جاری نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۸.۴ درصد افزایش یافته است، این در حالی است که رشد این نرخ در فروردین، اردیبهشت، خرداد، تیر، مرداد و شهریور ماه ۱۴۰۰ به ترتیب، ۹۱.۷،‌ ۶۹.۷، ۵۶.۶ و ۴۳.۷، ۳۴ و ۳۰.۵ درصد بوده است.

بر مبنای اطلاعات بانکی مرکزی شاخص کرایه مسکن اجاره‌ای در شهر تهران بیانگر رشد ۴۸.۴ درصدی نسبت به ماه گذشته است. همچنین این شاخص در کل شهرهای کشور ۵۱.۳ درصد نسبت به شهریورماه رشد داشته است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1116892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =