آذربایجان: ارمنستان باید مانند عراق در دوران صدام تحریم می‌شد

رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در گفت‌وگو با یک شبکه خبری آلمانی، گفت که ارمنستان باید پس از اشغال قره‌باغ، همچون عراق در دوران صدام حسین تحریم می‌شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در تازه‌ترین مصاحبه با یک رسانه خارجی گفت که ارمنستان باید همچون عراق در دوره «صدام حسین»، دیکتاتور مخلوع این کشور تحریم می‌شد.

به نوشته خبرگزاری «آذرتاج» «الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی آلمانی«ای آر دی» در پاسخ به این سئوال که چه کسی  نبرده دوم قره باغ  را شروع کرد گفت، جواب ارمنستان است و شواهدی بسیاری وجود دارد، زیرا اولین قربانیان در میان غیرنظامیان و پرسنل نظامی جمهوری آذربایجان بودند. این سومین تحریک نظامی متوالی علیه ما بود. اولین مورد در ماه ژوئیه بود که آن‌ها به مرز دولتی بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان حمله کردند.

وی در ادامه گفت که باکو سال‌هاست که پهپادهای (رژیم) اسرائیل را در اختیار دارد و برخی از آنها در سال ۲۰۱۶ در جریان تحریکات دیگری که ارمنستان ایجاد کرد، استفاده شدند.

وی در این مصاحبه مفصل با پذیرفتن دریافت کمک‌های نظامی از ترکیه و استفاده از تسلیحات ساخت رژیم صهیونیستی در جریان نبرد دوم قره باغ گفت، ارمنستان باید مانند عراق که در زمان «صدام حسین» کویت را اشغال کرد، بلافاصله تحریم می‌شد. اگر برای ارمنستان هم همین اتفاق می‌افتاد، آنها نیروهای خود را به عقب می‌بردند.

ارمنستان و جمهوری آذربایجان سال گذشته بر سر منطقه قره باغ کوهستانی یک جنگ ۴۴ روزه داشتند و با میانجیگری روسیه بر سر یک توافق آتش‌بس، جنگ پایان یافت.

گفتنی است که  در روزهای گذشته هزینه‌های نظامی وامنیتی جمهوری آذربایجان در سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۴.۵ میلیارد دلار در اعلام شد. بر اساس برآوردها قرار است ۴.۵ میلیارد دلار به هزینه‌های نظامی جمهوری آذربایجان اختصاص یابد. جمهوری آذربایجان یکی از بزرگ ترین وارد کنندگان تجهیزات نظامی جهان به شمار می آید که اخیر خریدهای تسلیحاتی این کشور شتاب معناداری پیدا کرده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1116926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =