افزایش 120 درصدی حقوق فارغ‌التحصیلان چینی در یک دهه گذشته

آمارها نشان می‌دهد نرخ اشتغال فارغ‌التحصیلان چینی به دلیل اتخاذ سیاست‌های مناسب به نرخ پیش از شروع پاندمی بازگشته است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، نرخ اشتغال چینی‌ها ۶ ماه پس از فارغ‌التحصیلی در هفت سال گذشته ثابت بوده و به طور متوسط از ۹۰ درصد فراتر رفته است.

براساس آمارها، کسانی که برای یافتن شغل مشکل دارند، معمولا فارغ‌التحصیلانی هستند که اغلب فاقد مهارت‌های سخت و مهارت‌های نرم عملی مانند ارتباطات، تفکر انتقادی و توانایی‌های مدیریتی هستند. در حالی که رشته‌هایی مانند مهندسی، فناوری، فناوری اطلاعات و علوم، دارای نرخ‌های بالاتری در اشتغال و تضمین حقوق اولیه بیشتری هستند.

میانگین حقوق ماهانه یک فارغ‌التحصیل در چین در ۱۰ سال گذشته بیش از ۱۲۰ درصد افزایش یافته است. با این حال، اجاره بها و هزینه‌های بالای زندگی در شهرهایی مانند پکن یا شانگهای اغلب فارغ‌التحصیلان جوان را مجبور می‌کند به زادگاه خود بازگردند یا به دنبال شغل در شهرهای درجه ۲ و سه باشند.

نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان چینی در سه ماهه سوم ۲۰۲۱

همچنین آمارها نشان می‌دهد نرخ بیکاری در چین به سطح پیش از پاندمی، کاهش یافته است و عملکرد شغلی در این کشور بهتر از حد انتظار است. نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان

 در سه ماهه سوم ۲۰۲۱ افزایش یافته

و در ماه‌های تیر و مرداد به ۵.۱ درصد رسیده بود، در ماه‌های بعد کاهش یافت.

افزایش نرخ بیکاری در این ماه‌ها به دلیل بالا رفتن تقاضای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی برای یافتن کار در طول فصل فارغ‌التحصیلی بود. 

نرخ بیکاری در شهریور ماه با شروع کاریابی جوانان، به میزان قابل توجهی کاهش یافت. این در حالی است که به دلیل شیوع بیماری‌های همه‌گیر و سیل در چین، نرخ بیکاری جمعیت اصلی در سن کار افزایش یافت و مانند نرخ بیکاری در بررسی ملی شهری مانند تیرماه بود.

در مهرماه با اجرای کار فارغ‌التحصیلان و کاهش تاثیر اپیدمی و فصل سیل، نرخ بیکاری مورد بررسی به ۴.۹ درصد کاهش یافت که نسبت به قبل ۰.۲ درصد کاهش یافت.

زمان

نرخ بیکاری

 ژوئیه ۲۰۲۱ (تیر و مرداد ۱۴۰۰)

۵.۱ درصد

سپتامبر ۲۰۲۱ (شهریور و مهر ۱۴۰۰)

۴.۹ درصد

ادامه اجرای سیاست‌های مختلف تثبیت اشتغال، حمایت از شرکت‌ها برای تثبیت مشاغل، ترویج کارآفرینی برای ایجاد اشتغال، گسترش کانال‌های اشتغال و تقویت کمک‌های دقیق به گروه‌های کلیدی مانند فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و بهبود کیفیت خدمات استخدامی، دلایل اصلی کاهش نرخ بیکاری بوده است. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1116967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =