جزئیات جلسه وزیر دفاع با اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس / آمادگی نظامی کشور در بالاترین سطح قرار دارد

عباس مقتدایی با اشاره به بازدید اعضای کمیسیون از وزارت دفاع و برگزاری نشست مشترک با وزیر در محل این وزارتخانه گفت: گزارش‌ها نشان می‌دهد که بالاترین سطح آمادگی دفاعی در کشور وجود دارد و همه بخش‌های مرتبط با دفاع در پروسه بومی‌سازی و استفاده حداکثری از توان داخل طراحی شده اند.

عباس مقتدایی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری ایسکانیوز اظهار کرد: امروز بر اساس یک برنامه از پیش تعیین شده، اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با امیر آشتیانی، وزیر دفاع و معاونین وی دیدار کردند.

وی ادامه داد: در این نشست، اعضای کمیسیون امنیت دیدگاه‌های خود را مطرح کرده و وزیر و معاونین وی نیز گزارش‌های مبسوطی را در حوزه فعالیتی خود در اختیار اعضای کمیسیون قرار دادند.

مقتدایی گفت: همچنین در این جلسه بر همدلی و همکاری حداکثری موجود میان مجلس و وزارت دفاع تاکید شد و مقرر شد جلسات مشترک برای بررسی وضعیت کشور و انجام وظایف نظارتی مجلس شورای اسلامی و کمیسیون امنیت به طور دائمی و در زمان‌بندی‌های مناسب برنامه‌ریزی و انجام پذیرد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: با توجه به گزارش‌هایی که امروز ارائه شد بالاترین سطح آمادگی دفاعی در کشور وجود دارد و همه بخش‌های مرتبط با دفاع در پروسه بومی‌سازی و استفاده حداکثری از توان داخل طراحی شده و مقرر شد که کمیسیون‌های ذیل کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز جلسات مشترکی را با بخش‌های مربوطه در وزارت دفاع برگزار کنند.

مقتدایی ادامه داد: آنچه اکنون واضح است اینکه جمهوری اسلامی ایران در راستای تحقق صلح و امنیت در منطقه و با بهره‌گیری از بالاترین توان ممکن به روند صلح و دوستی در منطقه کمک می‌کند.

وی افزود: عرصه دفاعی جمهوری اسلامی ایران کاملا مبتنی بر دفاع است و همه کشورهای همسایه ما می‌توانند از ظرفیت های موجود برای کمک به صلح و بهره‌گیری از توانمندی‌های ایران برای ارتقاء امنیت در منطقه بهره بگیرند و در این جلسه مشترک چند ساعته نیز وضعیت موجود کشور و ساز و کارهای تقویت حضور فعال ایران در ایجاد امنیت و صلح در منطقه مورد تبادل نظر قرار گرفت.

مقتدایی در پایان گفت: اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز از جدیدترین دستاوردهای ساختار دفاعی کشور با ارائه تصاویر و گزارش‌هایی بیش از پیش آشنا شدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1117034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =