نقش تامین اجتماعی در متناسب‌ سازی حقوق بازنشستگان

صادقی گفت: متناسب‌ سازی حقوق بازنشستگان در مجلس در دست بررسی است، اما به چالش کشیده شده و ظاهرا در حال کم رنگ کردن نقش تامین اجتماعی هستند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، حسن صادقی رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری درباره متناسب‌ سازی حقوق بازنشستگان اظهار کرد: این موضوع در مجلس در دست بررسی است، اما به چالش کشیده شده و ظاهرا در حال کم رنگ کردن حوزه‌ی تامین اجتماعی هستند و به سهم این سازمان بی توجه هستند که این موضوع نیازمند تلنگری است تا بدانند هر آنچه در دولت قبل بر سر آن به توافق رسیدیم گرچه مورد قبول ما نیست، اما آن را ملاک رای آوری قرار داریم اگر غیر از این باشد قطعا نوع برخورد مطالبه‌گری ما ثابت خواهد بود.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری خطاب به نمایندگان مجلس گفت: قانون متناسب‌ سازی حقوق بازنشستگان را تصویب کنید که استمرار داشته باشد چه برای سازمان تامین اجتماعی و چه برای سایر صندوق‌ها و سهم سازمان تامین اجتماعی را در بودجه‌ی جاری ببینید و پر رنگ‌تر از گذشته آن را مد نظر قرار دهید یا اگر متناسب‌ سازی را تصویب نمی‌کنید مستقیما سخنان رئیس جمهور که فرمودند ملاک برای ما تورم رسمی و واقعی کشور است را اجرایی کنند.

صادقی با بیان این‌که بانک رفاه نقش قدرت را برای تامین اجتماعی دارد تصریح کرد: بانک رفاه متعلق به سازمان تامین اجتماعی است در واقع این بانک مانند بانک مرکزی برای کشور است، چون بانک رفاه کسری بودجه‌ی ماهانه‌ی تامین اجتماعی را می‌پردازد، اما مسئولان آمدند بر اساس مصوبه‌ای که وجود داشت اعلام کردند همه‌ی بانک‌ها باید واگذار شوند تامین اجتماعی می‌تواند بخشی را برای خود داشته باشد، اما مابقی آن را باید واگذار کند.

وی با بیان این‌که بانک رفاه مالک دارد ادامه داد: آن‌چه که امروز درو می‌کنیم کشتی است که چند دوره‌ی قبل در انتخابات مجلس در کل کشور کاشتیم ۹۴ درصد بانک رفاه متعلق به سازمان تامین اجتماعی است. هر دولتی که پا در کفش کارگران کند باید هزینه‌ای آن را نیز پرداخت کند برای ما فقط نوع تصمیم‌گیری اهمیت دارد.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری بیان کرد: سازمان تامین اجتماعی درمانش رهاست موضوع درمان به درد بی درمانی دچار شده که اول باید خودش را درمان کنیم هیچ کسی نیست که جریان درمان را رصد کند از یک طرف به دنبال بیمه تکمیلی هستیم در حالی که بخش درمان سازمان تامین اجتماعی گل سر سبد سازمان تامین اجتماعی بوده است، اما امروز به قهقرا رفته است.

صادقی با بیان این‌که درمان پایه‌ی تامین اجتماعی به سمت نابودی هدایت می‌شود گفت: سازمان تامین اجتماعی پر از نیروهای متخصص و صاحب اندیشه است و نیازمند حضور نیروهای اتوبوسی و وارداتی نیست ما باید به داشته‌های خود افتخار کنیم و از آن‌ها استفاده کنیم و باید از توان درون سازمانی که بیش‌ترین انسان‌های متخصص را دارد و علم بیمه‌ای دارند استفاده کنیم.

در ادامه علیرضا محجوب دبیر کل خانه کارگر با اشاره به افزایش قیمت‌ها و اثرات منفی که بر معیشت کارگران می‌گذارد، گفت: آخرین آماری که در زمینه افزایش قیمت‌ها منتشر شد نشان می‌دهد که حداقل افزایش قیمت کالاها ۴۱ درصد بوده است. کشور از سال ۹۷ وارد چرخه‌ی تورمی شده و قادر به بیرون آمدن از آن نیست.

دبیر کل خانه کارگر افزود: تنها راه کنترل تورم کاهش نرخ ارز و بالا بردن ارزش ریال است.

محجوب با اشاره به الزام مصوبه مجلس برای فروش سهام بانک رفاه کارگران گفت: در مجلس به سازمان تامین اجتماعی فرصت دادیم که برای واگذاری سهام بانک رفاه تا پیش از اینکه دیگران برای آن تصمیم‌گیری کنند، فکری بکند.

وی افزود: توصیه من این بود که سهام به بازنشستگان واگذار شود اما حال وضعیتی به وجود آمده که باید ۶۰ درصد سهام بانک رفاه واگذار شود. مشخص نیست چه کسی آن را می‌خرد اما باید هوشیار باشیم که نام کارگران را از روی تابلوی بانک رفاه نگیرند.

محجوب با بیان اگر بانک رفاه تعیین تکلیف نشود هیئت واگذاری بدون اطلاع کارگران و بازنشستگان آن را واگذار می‌کند، گفت: آنگاه که سهام بانک رفاه واگذار شود، دیگر ما تصمیم‌گیر آن نیستیم. اکثریت سهام را از دست بازنشستگان و کارگران درمی‌آوردند و اسم کارگر را از تابلوی بانک رفاه پایین می‌کشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1117044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      چه بهتر خود سازمان هم دست دولت بوده وهست فقط اسما غیردولتی است حسن اینکار این است که برای همیشه تکلیف روشن میشود وهرچه برای شاغل وبازنشسته دولتی باشد برای ما هم هست مسئله بودجه وبدهیها تمام میگردد
    • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      حقوق مستمری بگیران با 30 سال کار بسیا کم است فوق العاده هم که ندارند انشا الله اضافه شود سهام شرکت شستا باید به باز نشستگان داده شود چون با کار این عزیزان باز نشسته این شرکت پا گرفته