نیازی به واردات مرغ از ترکیه نداریم/ قیمت مصوب کیلویی ۳۱ هزار تومان

نائب رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی گفت: قیمت مرغ بر اساس قیمت مصوب ۳۱ هزار تومان است و عرضه بیشتر از این قیمت گران فروشی است.

حبیب اسدالله زاده؛ نائب رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز در واکنش به عرضه مرغ با قیمت بیشتر از ۳۵ هزار تومان گفت: قیمت مصوب مرغ  ۳۱ هزار تومان است و عرضه ان با قیمت بالاتر گران فروشی است.

وی ادامه داد: دلیل بالا رفتن قیمت ها نیز به افزایش مولفه های تولید مثل ذرت، سویا،جوجه،حمل، ریز مغذی ها، دارو و واکسن مربوط میشود که با تصمیم قرارگاه ساماندهی بازار مرغ و برای حمایت از تولیدکننده و استمرار تولید صورت گرفته است.

نائب رییس کانون مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه در ۶ ماهه نخست سال کاهش جوجه ریزی داشتیم تصریح کرد: در شرایط فعلی با کمبود نسبی مرغ مواجه هستیم ولی این کمبود در حدی نیست که بخواهد در بازار التهاب و نوسان ایجاد کند چنانچه مدیریت درستی صورت گیرد میتوان  نیاز بازار را تامین کرد ولی با توجه به قیمت مصوب، حتی اگر میزان تولید کم هم باشد تمامی فروشگاه های عرضه کننده مرغ مکلف هستند که با قیمت مصوب عرضه کنند چون مرغ زنده با نرخ مصوب در حال عرضه است.

اسدالله زاده در رابطه با اخبار منتشر شده مبنی بر واردات مرغ و تخم مرغ در شب عید از ترکیه عنوان کرد: امیدواریم از ماه آینده جوجه به اندازه کافی وارد واحدهای مرغداری شده و بازار تنظیم شود که در این صورت دیگر نیازی به واردات از ترکیه نخواهیم داشت زیرا واردات ۱۳۵هزار تن مرغ کار ساده ای نیست وپتانسیل تولید مازاد بر نیاز کشور هم وجود دارد.

پایان پیام/

کد خبر: 1117068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =