قیمت برنج کاهش می‌یابد

دبیر انجمن واردکنندگان برنج گفت: ثبت سفارش واردات این محصول با نامه وزارت جهاد کشاورزی به سازمان توسعه تجارت رسماً آزاد شد و از ابتدای آذر نیز امکان ترخیص این محصول وجود دارد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز، مسیح کشاورز دبیر انجمن واردکنندگان برنج اظهار کرد: عسگرزاده معاون جدید وزارت جهاد کشاورزی نامه‌ای به سازمان توسعه تجارت ارسال کرد تا ثبت سفارش برنج مجدداً آزاد شود.

وی با اشاره به اینکه ترخیص محموله‌های برنج کماکان متوقف است افزود: این نامه به‌معنای آن است که صرفاً ثبت سفارش این محصول آزاد شده است و واردات تا پایان آبان ممنوع است.

دبیر انجمن واردکنندگان برنج ادامه داد: این اتفاق باعث می‌شود که عملیات اداری واردات برنج مانند عملیات بانکی و گرفتن پیش‌فاکتور تسریع شود تا با آزاد شدن واردات در آذر ماه امکان ترخیص بدون وقفه آن فراهم شود.

وی تصریح کرد: اقدام وزارت جهاد کشاورزی در این خصوص مناسب است و این وزارتخانه با بخش خصوصی همگام بود که این اتفاق می‌تواند به کاهش قیمت‌ها کمک کند.

کشاورز یادآور شد: عمده برنج‌های وارداتی از هندوستان و پاکستان به کشور وارد می‌شود که مانند گذشته شامل ارقام کیفی این کشورها است.

وی تأکید کرد: با این کار حتماً کمبود بازار برنج تأمین می‌شود و قیمت این محصول را متعادل می‌کند و حتی روی قیمت برنج ایرانی نیز تأثیرگذار است.

بنابر این گزارش پیش از این وزارت صنعت خبر از آزادسازی ثبت سفارش واردات برنج را داده بود اما با توجه به تفویض مسئولیت به وزارت جهاد کشاورزی؛ این وزارت‌خانه به‌تازگی با ارسال نامه به سازمان توسعه تجارت ثبت سفارش واردات این محصول را رسماً آزاد کرد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1117126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =